20 februari 2010

LÄNGTAN!!!!!!!!!!!!

Åh vad jag saknar mina killar! Jag fick rapport från Axel alldeles nyss och det var inga uppmuntrade nyheter. Minst lika mycket snö har kommit hemma och Gustaf har feber :-( Jag vill så gärna åka hem och ta hand om min lille prins!
Kanske, kanske att jag får hälsa på min lille sjukling imorgon medan mina föräldrar och Axel gör färdigt i Gustafs rum!? Men det är vädret som får avgöra hur det blir.

Jag är så innerligt trött på all snö. Det var ju alldeles för mycket av det vita innan och så kommer det ännu mer. Längtan efter att få se gräsmattor, krokus, snödroppar och vintergäck gör mig galen snart!


Jag får väl dra ned persiennerna och sitta och titta på vårbilder på datorn. Tyvärr känns krokus och andra härliga vårblommor väldigt långt borta.

Jag hoppas innerligt att snön inte gör så att vi får hålla oss i Borås imorgon. Det skulle vara så härligt att få komma hem. Dessutom skulle det vara skönt att få färdigt i lillemans rum så att han kan få flytta in. Vi har hela tiden haft som mål att inflyttningen ska ske i februari så att Gustaf får en chans att "boa" in sig innan bebisen kommer.


Dino http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/56/5/AAAAAmEsPUIAAAAAAFZemQ.jpg

Två våder kvar att sätta upp av tapeten Dino, Sandberg. Draken från från IKEA ska hängas upp i taket ovanför Gustafs säng.

http://www.lulea.se/images/18.6eb58bee10bd2eb0cd980004724/Staffli01.jpg EKORRE Hängstol

Gustaf ska få måla med olja på målarduk. Jag tänkte jag skulle rita några av djuren från tapeten så får lilleman fylla dem med färg. Hänggungan Ekorre från IKEA ska sättas fast i taket.

http://uplandsgarden.blogg.se/images/2008/min_vaska_18827221.jpg

Gardinen ska sättas upp, tyg från Åhlens. (Tyvärr hittade jag ingen bättre bild för att visa tyget). Återkommer när jag kan visa gardinen och inte en väska.

Sedan är det ju lite andra saker som ska på plats som säng, garderob och leksaker. Skrivbordet får målas om framöver. De sex lådfronterna tänkte jag måla i någon läcker metallicgrön och stommen får bli vit. Återkommer med resultat!

Axel ringde alldeles nyss och jag tror inte att det blir någon resa imorgon tyvärr (inte om han får bestämma). Han tänker på hur vägarna ser ut, hur lång tid det kan ta att få ambulans om något händer med tanke på mitt graviditetsbekymmer...ja han rabblade en massa anledningar för att få mig att stanna i Borås. Yrkesskadad!?

Nu ska jag byta om till myskläder sedan blir det godis och melodifestivalen! Om jag ändå hade fått ha myskväll tillsammans med Axel!

kram



Inga kommentarer: