11 februari 2010

Orolig shopping och saknad

Då är denna dag snart över och lördagen kommer allt närmare. Snart får jag pussa och krama min prins!

Igår fick lilleman tydligen ett bryt när han kom hem efter förskolan. Han frågade om jag var hemma och Axels svar var inte var det han ville höra. Stora tårar föll nedför hans kinder.
För en liten stund sedan pratade jag med honom i telefon och det första han sa var: -Jag älskar dig mamma! Det gör så ont i hjärtat att jag inte kan vara hos honom.
Men, som sagt, snart är det lördag och då ska jag få vara med honom hela dagen!

Idag har pappa kört mig till två olika affärer. Han har parkerat precis utanför dörrarna och hållit mig under armen, han är så rädd att jag ska halka eller anstränga mig för mycket.
Första affären var Babyproffsen där jag hämtade ut ett gratis babypaket. Det innehöll en blöjhink, en napp, blöjor och lite andra småsaker. Jag har tittat en hel del på de pyttesmå blöjorna under dagen, jag kan inte ta in hur små bebisar är. Var Gustaf verkligen så liten!? ;-)
Jag köpte även ett par Spöket Laban-strumpor, så söta!
Bild 1: Innehållet i Babyboxen. Bild 2: Längtar till dessa små strumpor sitter på "Litens" små fossingar.

I nästa affär inhandlade jag Alla Hjärtans Dag-presenter. Gustaf ska få pussel, målarbok och en Bamse musiksaga. Jag lunkade även in på H&M där jag blev tvungen att köpa en vårjacka till Gustaf. Marinblå och vårfräsch!

Gustaf kommer bli så fin i jackan. Jag ska bara köpa en färgglad vårmössa också.

Jag måste erkänna att det var psykiskt jobbigt att lämna mina föräldrars hus. Jag hade sett fram emot att komma ut och se folk och få shoppa lite, men jag var ständigt orolig för att jag skulle äventyra något och därmed kunde jag inte koppla av. Så från och med nu kommer det nog bli internetshopping för min del och korta promenader här utanför huset.

Imorgon ska Gustaf och Axel till båtmässan. Det kommer kännas konstigt att inte få vara med, det är en utflykt vi har gjort tillsammans i många år.
Gustaf får nog en riktigt rolig dag imorgon. Först ska han följa med och besiktiga bilen, därefter McDonalds, sedan båtmässan där han även ska träffa sin morfar och sist men inte minst handla saker till sitt rum på IKEA. Jag är avundsjuk ;-)

Sist idag blir det ett boktips. Jag har lånat en bok som länge legat på nattduksbordet men under sjukhusvistelsen läste jag ut den.
Romanen är otroligt fängslande och den påminner om vad som är viktigt i livet. Varma rekommendationer!!!


Längtans Ö en roman av Victoria Hislop

"Boken handlar om 25-åriga Alexis Fielding som kommer till Grekland från England för att söka sanningen om sin mors historia, en sanning som alltid hållits dold för henne. Men hon behöver också reda ut sin egen turbulenta tillvaro.

Resan leder henne till Spinalonga, en liten ö utanför Kretas kust, som fram till 1957 var Greklands spetälskekoloni. Dit skickades de drabbade i exil, utan hopp om att någonsin få återvända hem. Det visar sig snart att ön präglat kvinnorna i Alexis släkt under flera generationer."

LÄS DEN!!!

Nu ska jag inta soffläge med en apelsin!

kram



Inga kommentarer: