01 februari 2010

Snö, snö & mera snö

Här sitter jag vid datorn och tittar rakt ut i mörkret. Snömängderna gör sig påminda i ljuset från sovrumslampan. Det var mycket snö redan innan gårdagens och nattens väder ökade på centimetrarna ytterligare. Tyvärr läste jag på SMHI:s hemsida att det väntas ännu mera nederbörd i form av snö under den närmsta veckan.
Visst är det vackert med snö och det lyser upp MEN det är alldeles för mycket av det vita! Jag längtar efter våren och den känns väldigt avlägsen!

http://rickschettino.com/wp-content/uploads/2008/12/snow-storm-car.jpg
Så här illa är det inte ännu!

I lördags var jag på tjejmiddag hos vännen Maria. Det var längesedan jag var i väg själv så jag uppskattade verkligen några timmar med god mat och trevligt sällskap. Tack snälla Maria för en trevlig kväll!

I söndags röjde vi ännu lite till i Gustafs blivande rum. Nu är det bara lite verktyg kvar sedan är rummet redo för att få fondvägg. Det känns väldigt bra att kunna ha öppet dörren in till det rummet. Dörren har nämligen varit stängd sedan vi flyttade in!

Vi avslutade söndagen med besök av Gustafs farfar och Ann. Vi hade en trevlig kväll med scones och prat.

Trevligt sällskap, te och scones, levande ljus och ute snöar det för fullt= MYSIGT!

Nu ska jag förbereda Gustafs packning inför morgondagen. Han ska hälsa på morfar i Borås medan jag får en hel dag till vila. Det ska bli skönt att ligga i sängen och läsa tidningen på morgonen, äta frukost i lugn och ro, försöka komma någonvart med lillemans fotoalbum, vila...ja, bara vara, alldeles ensam.


kram



Inga kommentarer: