15 februari 2010

Helgen som gått...

Lite uppdatering!

LÖRDAG:

I lördags bar det äntligen av till Frillesås och det blev många kramar och pussar så fort jag kom innanför dörren.
Mamma och pappa satte igång med tapetseringen med en gång och resultatet blev sådär. Själva tapetseringen var inget att klaga på men jag vet inte riktigt om det var rätt vägg att sätta tapet på.
Rätt vägg var det om man följer alla inredningsråd, men ja, jag vet inte riktigt.
Det kanske är lättare att se när alla möbler är på plats, gardiner och lampor kommit upp och några andra små detaljer är uppsatta. Jag får återkomma med mitt slutgiltiga omdöme!


Snart färdigt, bara någon våd kvar! Gustaf är i varje fall överlycklig och det är huvudsaken!

Dagen gick alldeles för fort och snart var det dags att åka hem igen. Som tur var följde Axel och Gustaf med till Borås, vilket gjorde det lite lättare att lämna huset.
Tårarna lyckades ändå inte hålla sig borta helt utan dom kom när vi låste dörren och även grannen Tina fick stå ut med droppar från mina ögon när vi lämnade vår nyckel.

SÖNDAG:

Jag är glad för att jag fick fira Alla Hjärtans Dag tillsammans med mina hjärtan. Det blev lite presenter och extra smaskig fika.

MUMS MUMS!

IDAG/MÅNDAG:

Idag har jag lekt en hel del med Gustaf som blev kvar i Borås. Vinterkräksjukan gick på en av avdelningen på Gustafs förskola förra veckan så vi vågade inte lämna honom där idag.
Vi får väl se om han kan gå på torsdag som det är planerat!?

Idag går jag in i 31:a veckan av min graviditet. Det känns bra för varje dag som går och jag försöker verkligen ta en dag i taget.
Gustaf pratade med bebisen igår kväll. Han lutade sig mot magen och sa: -Bebisen du ska inte komma ut nu. Du får komma till påsk och äta påskägg!!

Just nu längtar jag väldigt mycket till läkarbesöket som är om exakt en vecka. Det känns som om många frågor "poppat upp" de senaste dagarna.
Men det är ju en vecka kvar, så fram till dess ska jag ta det lugnt, njuta av sparkarna från "Liten" och njuta av dagarna jag har tillsammans med min lille prins.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram




Inga kommentarer: