10 februari 2010

Få dagarna att gå i Borås

Här sitter jag vid datorn och försöker "pigga upp" mig och skingra tankarna.

Det är många som skämtat om att vår ekonomi kommer se väldigt bra ut framöver då jag inte får springa runt i affärer MEN det går ju alldeles utmärkt att internetshoppa :-)
Så Axel känner sig inte ett dugg lugnad, snarare tvärtom!

Jag har faktiskt några saker jag ska tillåta mig shoppa och jag får väl lägga ned god tid på att hitta dessa istället. Ett nytt påslakanset till spjälsängen och en liten mobil att hänga vid skötbordet ska inhandlas.

BÄDDSET MOLN BARN
Bäddset med moln skapad av Gunilla Axén. Finns bla att köpa hos: Inredningsfabriken

Om en liten stund ska Axel lämna Gustaf på förskolan, jag hoppas att det går bra. Lilleman har påmint sin pappa om att de ska spela nr 2 i bilen på väg till förskolan (Robbie Williams "Bodies"). Om man börjar spela den hemma så tar den precis slut när man parkerar utanför hans förskola. Det är så härligt att höra lilleman klämma i allt vad han orkar till denna sång!

Igår kväll åkte Gustaf hem med Axel och oj vad jag kämpade för att inte Gustaf skulle behöva se mig alltför ledsen. Det lyckades sådär!
Innan Axel satte in honom i bilen tittade han på mig och sa att det ska bli roligt att komma hem, det ska bli roligt att komma till dagis! Det kändes som om han försökte göra det hela lättare för mig, min lille älskling.

Nästa gång jag träffar honom är på lördag och det känns väldigt länge kvar till dess. Jag, mamma och pappa ska ta oss till Frillesås och hälsa på.
Lagret med kramar och pussar behöver fyllas på och mina föräldrar ska tapetsera Gustafs rum. Det ska bli skönt att komma hem och andas havsluft!

Imorgon ska jag "våga" mig ut till en affär och köpa Alla Hjärtans Dagpresent till Axel och Gustaf. Det ska bli roligt att få se lite folk och känna av det "normala" livet åtminstone för en liten stund! Denna dag kan jag ju då ägna åt att komma på vad jag ska köpa till mina hjärtan!

http://suziluz.files.wordpress.com/2009/02/hjarta.jpg
Älskar er, Axel och Gustaf!

För en liten stund sedan pratade jag med mamma, som kom med lugnande ord angående "Liten"-situationen.
Min mammas arbetskamrat kände någon som haft samma problem som mig. Den lilla bebisen fick komma ut i vecka 30 och allt gick bra. Alltid skönt att höra!!!

Nu ska jag vila lite sedan tänkte jag börja planera Gustafs 3-årskalas. Det kommer ju inte bli som jag tänkt från början!
Vi kommer få ha flera kalas istället för ett som det var tänkt.
Min lille prins önskar sig en Bamsetårta till sin födelsedag, så om ett par veckor kan jag börja skapa marsipanfigurer.
Vi måste även fundera ut vad vi ska köpa i present. Ett tag hade vi bestämt oss för att köpa en springcykel/balanscykel sedan beslöt vi oss för att köpa en vanlig cykel och nu vet vi inte alls hur vi ska göra. Men det är några veckor kvar till den 5 mars!

Superfin Springcykel med aluminiumram
Springcykel från Butikfavorit, det är frågan!? Jag har läst väldigt mycket positivt om just springcykel istället för tvåhjuling med stödhjul. Har ni några tips!?

Det blev en salig blandning av allt möjligt i dagens blogginlägg, det är många saker som snurrar runt i "knoppen".
Sist men inte minst vill jag tacka för all omtanke och alla fina hälsningar!

stor kram




Tack snälla Josse för den jättefina buketten!
Jag blev väldigt rörd (som du såg) ;-)
KRAM


2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Hej Becca!!
Springcykeln som du pratar om är toppen Antons kusin från Köpenhamn hade/har en sån i trä och pojkarna var helt galna i den!! Så slå till det tycker jag!!

Maria sa...

Kan ju rekomendera en vanlig cykel med stödhjul. Simon har varit supernöjd med sin!// Maria