18 februari 2010

Liten anka piggar upp

Klockan 09.00 gick ridån upp och dockteatern "Lilla ankan söker en vän" började. Gustaf satt helt stilla och tyst under hela föreställningen så han verkade gilla den.
Särskilt roligt tyckte han att det var när en skata bet en katt i svansen!
Det var skönt att komma iväg på en liten utflykt och den lilla ankan piggade upp även mig.

Lilla ankan söker en vän

De senaste dagarna har jag känt mig deppig, jag saknar mitt hem, mina vänner men framförallt livet tillsammans med min familj. Jag vet att jag har det bra om man jämför med andra saker som kan drabba en, men ibland blir jag ledsen ändå. Vännen Maria har dock påmint mig om att det faktiskt är tillåtet att få vara ledsen över situationen, så nu kan tårarna komma utan dåligt samvete.

Det var ju nu jag skulle gå hemma och pyssla, njuta av livet som gravid, umgås med andra mammor som är hemma och bara ha det härligt!!! Men det blir ju inte alltid som man önskar och tänker!
Jag får ta igen allt när bebisen äntligen är hos oss. Vi är flera i området som ska ha barn från mars-maj så det blir nog många barnvagnspromenader och fikastunder :-) Vännerna Maria och Tina som jag var mammaledig med samtidigt förra gången kommer även de få bebisar snart!

Dagarna går ändå relativt fort, jag vilar, ibland gör vi något snabbt ärende, löser en hel del korsord (Axel köpte väldigt många korsordstidningar när jag låg inne på sjukhuset) och kikar internet. Det bästa av allt är alla telefonsamtal med vänner, de gör mig glad och får mig på andra tankar.

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på tv:n, det blir "Halv åtta hos mig".

kram



p.s Ta det försiktigt ni som ska ut och åka. De lovar på tok för mycket snö de närmaste dagarna! JAG VILL HA TÖVÄDER, INTE SNÖOVÄDER!!!!!!

Inga kommentarer: