29 januari 2010

Bye bye blöja!

Idag har vi verkligen slappat. Tv:n har varit på en hel del, vi har byggt lite med duplo och Gustaf har målat med vattenfärger.
Nu återstår bara nattning av lilleman och sedan är det fredagsmys omgång nr 2 som gäller.

Något som jag glömt berätta är att Gustaf håller på att göra sig av med blöjan. Sedan i julas har han kalsonger på dagen och blöja på natten (behov nr 2 har han precis börjat göra på toaletten). Det är dock bara hemma som han går med på detta! Så nu hoppas vi att han även kan bestämma sig för att ha kalsonger på andra platser.
Han har varit en väldig motståndare till toaletten i omgångar men sedan jag sa till honom att han skulle få kissa på en myra så släppte det.
Flera gånger varje dag sitter vi med tuschpenna på toaletten och ritar de figurer han vill kissa på (på toalettpapper). Inte förrän häromdagen gick han och kissade själv utan att ha något motiv att sikta på.

Fina konstverk spolas ned i toaletten flera gånger om dagen ;-)

I helgen är Axel ledig och det som står på schemat är att tömma Gustafs blivande rum, för nästa helg kommer mamma och pappa med tapetserargrejer. Då är det dags att få upp den fina Dino-tapeten på väggen! Det ska bli så spännande!!!

Nej, nu måste jag bege mig till köket och laga kycklingfajitas. Ikväll har jag dukat vid vardagsrumsbordet så att vi kan prata med varandra utan att tv:n stör.

Ikväll ska vi prata ostört, inga tv-apparater att fokusera på ;-)


Jag hoppas att ni alla får en mysig och härlig helg!

kram



Inga kommentarer: