16 maj 2009

Aktiv dag i trädgården













Idag har vi haft fullt upp och som tur är har mamma och pappa hjälpt oss att aktivera Gustaf.
Altanräcket har målats, teakdörrarna har oljats och så har vi börjat tillverka den mjuka böj som ska vara på altandäcket närmast marken.
Däcket närmast marken kommer formas som en våg som går mellan sovrumsaltanen och vardagsrumsaltanen.
Ska bli så spännande att se hur det blir i verkligheten med tanke på hur länge jag skissat på detta altanbygge!
Måste också säga att jag är så glad över att vi efter ENORM beslutsångest till slut valde teakdörrar från Bovalls Dörrbyggeri ( www.bovalls.com). De är som smycken på huset!

Jag njuter för fullt av livet utomhus. Alla träd som blommar, alla härliga glada färger och allt pyssel i trädgården. Man blir så inspirerad och får många tankar om hur man vill göra lite här och var på tomten. Ska sätta mig ned en stund nu och rita dem i mitt skissblock! Trevlig helg!

Inga kommentarer: