15 maj 2009

Resultat av eftermiddagens arbete













Idag har det hänt lite i trädgården. Axel reglade lite mer på däcket som ligger närmast marken, räcket är uppsatt (ska bara målas en vända till), jag planterade ärtor i krukorna ( längtar till jag sitter där på entretrappan i solnedgången och äter de söta gröna) och sist men inte minst så har jag införskaffat ännu en bergbambu ( denna sort heter "Joi") som står och rasslar gott i vinden utanför sovrummet. Skulle kunna ha hur många som helst :-)

Imorgon lär inte bli en stillasittande dag, listan är lång över vad som ska göras. Räcket ska målas, teakdörrarna oljas, trädgårsmöbeln oljas igen och jag tänkte hinna gräva lite också och förhoppningsvis så lite gräs. Jag har lovat mig själv att när vi grävt igen gropen utanför sovrumsaltanen så är det jag som åker raka vägen och köper ett Miscanthus Giganteum (Elefantgräs). Det kommer verkligen pryda hörnet vid sovrumsaltanen!

Inga kommentarer: