27 maj 2009

Jag minns byggtider.




























































För en månad sedan fick jag ett erbjudande om en gratis fotobok från Fujidirekt (som tack för att jag är en trogen kund).
Då var frågan bara vad den skulle innehålla?! Nu är jag nästan färdig med boken och den kommer handla om året då vi byggde vårt hus.
Har nu gått igenom vartenda foto (finns VÄLDIGT många) och vilka känslor som väcks till liv. Vilket slit och den största frågan vi ställer oss är: Hur kunde vi bo i lillstugan i ett år????? Vattenledningar som frös, varmvattenberedaren som läckte ut i hela stugan (17kvm), stopp i avloppet vilket ledde till flertal översvämningar inomhus och för att inte tala om när det regnade då vi fick ställa fram skålar lite här och var. Riktigt spännande var det när det blåste storm, då gungade hela stugan!

I samma takt som huset växte blev även min mage större :-)
Axel slet från tidig morgon till sen kväll i stort sett nästan varje dag under ett år och sedan var det dags för inflyttning.
På kvällen den 4 mars 2007 flyttade vi in (vi hade dock ingen värme eller vatten). Axel stod ute i en lergrop och det ösregnade, han skulle koppla in avloppet, då började det kännas väldigt annorlunda i magen. Axel har i efterhand berättat att det hoppade väldigt många grodor ur munnen på honom när jag ropade att jag antagligen började få värkar. Bebisen gav oss dock tid till att koppla in avloppet, men sedan var det inget roligt i magen längre. Så eftermiddagen den 5 mars beslöt sig vår lille prins för att "ploppa ut"!
Sedan den dagen går det SAKTA men FRAMÅT vad gäller de delar som är kvar att fixa med huset!

Inga kommentarer: