23 maj 2009

Plantering, sågande och mums!












Dagen har varit riktigt underbar! På förmiddagen fortsatte Axel med evighetsarbetet att såga hack i brädorna som ska göra altandäcket i marknivå bågformat.
Vi gjorde också en rejäl ställning till vinrankebaljan. Vi kom dock inte så långt som till plantering men det hoppas jag blir av imorgon.

Efter lunch kom Malin, Daniel, Emil och Alicia på besök. Vi mumsade rabarberpaj på altanen, barnen lekte för fullt, jag och Malin hann uppdatera varandra om det senaste, vi tog av "täcket" av båten som Gustaf har tjatat om varje dag den senaste månaden, jag gosade MASSOR med världen sötaste lilla tjej och vi avslutade med en smaskig grillkväll, även den på altanen.

Hoppas att vädret blir lika bra imorgon så att vi kan vara ute hela dagen och greja. JAG VILL HA KLART ALTANPROJEKTET!!!!

2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Munsigt ser det verkligen ut! Jonas blev lite förvånad när han fick se hur ni löst "problemet" med den rundade altanen. Jag ville ju haft det på vår baksida men då sa han at " det går inte..." Attans karl!! kanske kan få igenom det på framsidan. Vi ska ju göra ett däck där cafémöblerna står du vet?!...hoppas det är oki för er?!
Vi tar grillen en annan kväll vi har ju hela sommaren på oss:))
En sak till: Hur har du fått till det så man hör musiken när man tittar, det känns så harmoniskt??

Becca sa...

Vi får hitta en ny dag för grill och vin :-) Kolla hur det ser ut för er så får vi höras.

Vad gäller musik så gå in på: www.deezer.com
Där kan du lägga upp din egen lista och lägga över den i bloggen.

kram kram