31 maj 2009

Mors dag










Ännu en underbar dag är snart över. Denna helg har varit annorlunda, vi har bara "varit" och inte brytt oss om att arbeta med huset, vilket har varit OTROLIGT avslappnande.

Mors dag började med frukost hos mina föräldrar i husvagnen, sedan tog vi en mysig barfotapromenad längs stranden och klättrade upp för ett högt berg där vi njöt av utsikten över Torstensvik och Vallersvik. Gustaf älskade klättringen och vi älskade vyerna!
Eftermiddagen tillbringade vi på vår altan och mumsade marängtårta med MASSA jordgubbar på.

Nu står Gustaf i duschen efter att ha ätit kvällsmat på stranden. Det var inte kladd med maten som resulterade i en dusch utan han fick för sig att träna simning i sanden :-)

Jag har även lagt in en bild på marsipanmorötterna jag alldeles nyss tillverkat. Imorgon ska de pryda en morotstårta som vi ska ha på en temaavslutning med barnen på min avdelning. Det ska bli VÄLDIGT spännande att se hur barnen reagerar när de kommer till skogen på ett överraskningskalas.

Nu ska jag tillbringa ett par timmar ute i trädgården där alla törstiga växter väntar på mig sedan är det läggdags.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka! kram

Inga kommentarer: