16 juni 2009

Födelsedagsfirande och Tre toppar

Idag har vi firat Axel som fyller år. Det första Gustaf sa när han vaknade på morgonen var att han skulle hämta paketet och säga grattis till pappa.

Under förmiddagen var det paketöppning och gräsklippning som gällde men sedan bar det av till Träslövsläge och Tre Toppar. Doften som möter en så fort man öppnar bildörren är så underbar. Den ger verkligen sommarkänslor och framkallar minnen från våra båtsemestrar på Gullholmen. Hamnen på Gullholmen är så otroligt mysig och på bryggan ligger bla en glassaffär där de gör sin egna glassrån så tankarna går omedelbart till Gullholmen vid sådana dofter.

Till en början såg Gustaf lite skeptisk ut vad gäller glassen eller så var han lite blyg för farmor som också var med, men sedan smaskade han också.
Efter tre kulor glass i ett nybakat rån var jag riktigt mätt och då gick vi en tur på bryggorna i hamnen. Vi blir så sugna på att skaffa segelbåt varje gång vi är i en hamn eller ser en båt och saknaden efter Victoria gör sig starkt påmind. Men som jag har skrivit i tidigare inlägg, en dag är det jag som seglar igen!












Jag var ju tvungen att ta en bild på en vacker reling när jag ändå var i farten med kameran och när jag såg det klara vattnet som skiftade i blått och turkost började längtan efter greklandssemestern sätta igång på allvar. Jag blev till och med riktigt badsugen!

Jag avslutar dagens bloggande med en bild på "morfar" Axels iris som vi planterade förra året. Den sommaren lyste bara en blomma med sin vackra färg. I år får vi njuta av betydligt fler!

Inga kommentarer: