04 juni 2009

Rosknoppar & blåbär













Idag är sådan där dag som man bara vill ska ta slut och övergå i en ny dag då man kan komma igen med nya krafter.
Jag var ute en sväng i trädgården för att "pigga" på mig och skingra tankarna. Trädgården har en fantastisk förmåga att få mig mer klarsynt!
Jag gjorde ett stopp vid rosknopparna som lyser med gräddvit färg och luktar så gott. Blomdoft har en förmåga att väcka gamla minnen till liv, man blir nostalgisk.
Blåbärsbuskarna som vi fick av Madde förra året ser ut att ge bär till en portion med mjölk och socker. Det ska bli riktigt gott!

Jag måste också berätta att det verkar som om vi kommer iväg på en greklandsresa. Det lutar åt att vi åker i mitten av september. Mamma och pappa ville också följa med vilket vi är väldigt glada för.
Vi har ännu inte bokat men förhoppningsvis blir det gjort i nästa vecka så fortsätt håll tummarna ett tag till!

Inga kommentarer: