03 juni 2009

"Morfar" Axels iris

Förra året planterade jag en iris på framsidan, precis utanför groventrén. Den sommaren visade sig bara en vacker blå blomma, men nu, till min stora glädje ser jag att det kommer lysa blått i rabatten i år.
Irisen kommer från min pappas morfars trädgård, så det är väldigt roligt att den trivs så bra hos oss.
Tyvärr hann jag aldrig lära känna honom, men varje gång jag passerar blommorna går en tanke till "morfar" Axel.
Jag återkommer med en bild när blommorna slagit ut!

Imorgon kommer jag vara hemma för vård av barn. Gustaf är förkyld, har feber, hosta och på nätterna får han andningssvårigheter pga falsk krupp.
Jag hoppas innerligt att han är bättre imorgon min lille prins.
Imorgon kväll är det också dags för den årliga gårdsfesten på jobbet. Det blir vernissage, picknick och så har vi tränat på sång och dansnummer. Håll tummarna för att sol, blå himmel och värme är med oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh ser härligt ut!!
//Tina