15 juni 2009

Tapetserardrömmar

Löv Aniseed Green från TexdecorSanderson Andaman No3 Wallpaper

1.Texdecor 2.Sanderson

Meadow Flowers från Sanderson
3.Sanderson 4.Sanderson
Sweet Bay Ivory/Cream från SandersonChristophe Vit från Sandberg
5.Sanderson 6.Sandberg
Chinese Rose 05 från Pip StudioAquarium NCW3833/03 från Nina Campbell
7.Intrade 8.Nina Campbell
Farfalla 01 från Nina Campbell
9.Nina Campbell 10.Larsen

11.Cole & Son 12.Cole & Son
http://admin.intrade.se/uploads/catalogue/13/natural.jpghttp://admin.intrade.se/uploads/catalogue/30/textures2.jpg
13.Intrade 14.Intrade

Harlequin Arboretta Chocolate Butterfly Wallpaper

15.Harlequin 16.Sandberg




De sista veckorna har jag blivit extra sugen på att tapetsera lite här och var. I perioder återkommer jag till olika internetsidor för att kika och drömma om just tapeter.

Vi har vita väggar i hela huset och visst trivs vi med det. Om inte annat är det väldigt smidigt för det passar till allt och det är lätt att färgsätta med textilier. Fast det vore roligt med en lite annorlunda "utstickande" tapet, säger jag världens fegis när det kommer till färgglada tapeter.
MEN nu är det ju så att det råkar finnas VÄLDIGT många vackra, häftiga, annorlunda, roliga, romantiska och moderna tapeter så jag ska bli modigare.

Trädtapeten från Cole & Son har jag sedan länge bestämt mig för att ha i hallen, någon fjärilstapet ska upp i vårt sovrum, fisktapeten måste jag hitta plats för och sist men inte minst måste jag nämna de häftiga kollektionerna från Intrade (www.intrade.se).
Det gäller "Textures" och "Natural wallcovering", handgjorda sjögrästapeter i bambu, jute, halm och pil mm. Så länge som jag letat efter just sjögrästapeter får jag ju nu helt enkelt hitta en plats.

Om Axel läser detta får han nog lite panik, men Axel, jag lovar dig att du ska få göra färdigt altanen och badrummet först ;-)

Är det någon som är sugen på att kika tapeter finns det många bra sidor bland annat:
www.tapetorama.se
www.b-w.se
www.maleributiken.se
www.engelskatapetmagasinet.se
www.sandersonfabrics.co.uk



1 kommentar:

Axel sa...

Då blir det inget badrum 2009 heller...