09 september 2009

Älskar barnböcker

Jag har precis kommit hem från en shoppingtur. Det blev lite servetter, presentpapper, ett förkläde och böcker.


Kunde inte motstå prickarna.

Det är allt prickiga inslag på förklädet också!

Sista ärendet var en sväng till Coop Forum och där hittade jag några roliga böcker till Gustaf. "Kittliga boken" är en bok med en massa flikar och som handlar om ett kittelmonster och den andra boken heter "Villervalla bondgård".
Till "Villervalla bondgård" ingår det magnetiska djur som barnen själva ska placera in i sagan.
Bilderna är fantastiska!!!



Det är så roligt med barnböcker och som tur är älskar Gustaf när vi läser för honom. Vi kan läsa hur många sagor som helst utan att han tröttnar!
Om jag får välja fritt vad jag vill läsa för Gustaf så blir det helt klart någon av Julia Donaldsons böcker. De är helt fantastiska både vad gäller innehåll och illustrationer.
Axel Scheffler som är illustratör till böckerna jag köpte idag är även det till Julia Donaldsons böcker. Jag rekommenderar dem varmt!!!

Nu i september ger hon ut en ny som jag ser fram emot att få läsa. Den heter Kurre kommer bort.




Nu piper klockan i köket, fiskgratängen är färdig. Jag är så otroligt hungrig så det ska bli riktigt smaskigt!

kram



2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Har du köpt ditt förkläde på Coop också? Jag köpte kökshanddukar där som påminner precis om det mönstret. Man kan inte tro det, men de har mycket fint där.

Kram Linda

Becca sa...

Stämmer bra det. Halva priset var det också så jag kunde inte låta bli.

kram