01 september 2009

1 september

Efter en ganska seg dag där lilleman har haft en hel del utbrott känns det skönt att få sitta en stund vid datorn.

Inatt var det riktigt jobbigt då Gustaf fick hög feber och yrade. Ena stunden satte han sig upp på bara någon sekund och började prata om att han skulle sitta i morfars knä och åka buss nästa låg han ned och pratade om helt andra saker. Det är inte många timmars sömn vi fått!
Jag hoppas innerligt att natten som kommer blir bättre, men jag tänker lägga mig riktigt tidigt idag ifall det blir en liknande mardrömsnatt.

Vi var ute en stund i trädgården på eftermiddagen för att få lite frisk luft och vilken värme som mötte oss. Tack och lov har det ju blåst en hel del annars hade vi nog fått stanna inne.
Jag hann få ur all luft ur Gustafs pool och ställa undan några krukor som ska in för höst-och vinterförvaring. Det börjar bli tomt på altanen och det känns riktigt skönt!

Gustafs matlust är ju sådär nu när han är sjuk så jag tänkte laga sådant jag vet att han verkligen gillar. Jag gjorde lasagne, men det passade inte med köttfärs så han åt ingenting. Till mellanmål gjorde jag ugnspannkaka, men då ville han ha vanliga pannkakor istället och så blev det världens bråk kring det.
Så idag har han endast ätit smörgås med ost och leverpastej och det var VÄLDIGT viktigt att det inte var några kanter. Äpplet han plockade i trädgården var inte heller bra för ena sidan var grön och den andra röd. Ja, ni förstår att vi har haft lite konflikter idag och att han inte mår så bra!
Jag hoppas att han är bättre när han vaknar imorgon!

Medan Gustaf tittade på "Rory" (ett barnprogram om en racerbil) passade jag på att kika runt lite på internet och jag hamnade på en dansk webbshop som heter Designdelicatessen. Där hittade jag en väldigt stor kakform med många användningsområden. Visst är den rolig!?



Sweet Cake

Jag måste ju också visa en bild på vårt päronträd. Grenarna är väldigt tyngda pga så otroligt många päron. Det är första gången sedan vi flyttade hit som vi får sådana mängder. Någon som har något tips på vad jag kan göra med allihopa!?



kram




2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Stackars lilleman, hoppas han snart kryar på sig!! Vi vet, Anton äter fortfarande inte men jag tror mest att det har med 2 årstrotts att göra!!

Gilla Yoga sa...

Jag tycker att du ska göra päronsaft. Det är ju så supedupergott. Päronkräm är inte heller fel. jag ska kolla i en gammal kokbok som jag har, där finns säkert recept. Jag återkommer...

Kram Linda