05 september 2009

En helt vanlig lördag

Äntligen har det slutat blåsa! Det ser ut som magnolian klarat sig någorlunda, bara enstaka blad som visar tecken på att stormen dragit fram.
Idag har jag röjt undan en massa saker som hamnade i sovrummet efter vi gjorde om i arbetsrummet, tvättat fyra maskiner tvätt, sorterat hundratals strumpor och klippt gräset på baksidan av huset. Nu är det slut med slit för idag, resten av denna lördag ska jag enbart ta det lugnt.

När Gustaf sov var jag ute i trädgården en sväng och jag kunde inte motstå att plocka lite blommor. Vi får en omgång till med cremévita rosor och jag tänkte att det skulle vara fint med lavendel och blåklint till.
Om en liten stund ska jag och Gustaf åka till kyrkogården och sätta dem på min kusin Johans grav. Förra gången jag och Gustaf var där så ville han lämna sitt gosedjur, men till slut så gick han med på att ta hem det igen. Han säger alltid -Hej då! när vi går och mina ögon fylls av tårar.
Fina kusin Johan!


Jag går också och väntar på att få sms från en väldigt gravid Josefine. Det var beräknad födsel den 26/8 så nu hoppas jag att det är på gång väldigt snart för hennes skull.

Det har kommit att bli en tradition att avsluta med några fina/häftiga/smarta/läckra/annorlunda inredningsprodukter så det kan jag ju inte bryta idag. Här kommer några roliga saker som finns att köpa på Coolstuff.



Skydd till bananer finns ju, men nu även till andra frukter.


Den söta apan blåser torrt nagellacket!


Pennan som inte innehåller vare sig bläck eller blyerts men fungerar ändå!



Hoppas att ni får en riktigt mysig helg och var rädda om er!

kram




Inga kommentarer: