04 september 2009

FREDAG!!!

Ännu en dag med blåst!
Jag var bara tvungen att kolla till båten innan jobbet även om det var klockan 6 på morgonen. Allt såg bra ut, det enda var väl att det var mycket vatten i båten. Ösandet lämnade jag dock till Axel.

Om en stund är det dags för fredagsmys och vi har beslutat oss för att det får bli taccos. Egentligen hade vi tänkt steka en köttbit, göra potatismos och en god tomatsås till, MEN nycklarna till "lillaboden" är borta och i "lillaboden" står grepen som vi ska ta upp potatisarna med.
Jag hinner inte leta mycket längre till för då hinner denna fredag kväll övergå inatt innan vi fått färdigt allt!

Efter jobbet idag gav vi oss av till Kungsbacka för att handla mat. Det var verkligen på tiden då det varit VÄLDIGT tomt i kyl och frys ett tag.
Nu har vi massa goda saker vi kan tillaga framöver och för att inte prata om brännvinsosten jag MÅSTE gå och ta några skivor av SNART! Jag är så OERHÖRT ostsugen.
Godisskålarna är redan redo, men nu ska här lagas mat först innan jag börjar norpa ur dem.




Jag har också inhandlat två inredningstidningar varav den ena är "ny" för mig. "Elle Interiör" är tidningen jag nu ska se vad jag tycker om. SPÄNNANDE!



Sist men inte minst måste jag bara säga hur mycket jag gillar att kika runt på: Bagaren och kocken.
De har hur mycket saker som helst. Jag har några favoriter och det är:
Korbo Bucket 24
Korg gjord av rostfritt syrafast stål från KORBO. Tänk vad fint höstäpplena skulle ligga i denna korg!

Jäskorg "VÅRT DAGLIGA BRÖD GIV OSS IDAG"
Handgjord jäskorg

Bagaren och Kocken Silikon Slickepott/Slev Iceblue
Färgglada slickepott, Bagaren och Kocken

Rice Skålar med lock Naughty Green 4 delars set
Skålar från Rice

Marcato Kakpress med 20 olika munstycken
Kakpress med 20 olika munstycken från Marcato


Kakstans med text
Kakstans med text, Bagaren och Kocken


Nu ska jag lämna datorn och sätta fart med matlagningen men först ska lilleman få en alvedon. Hans feber vill inte ge med sig men jag hoppas innerligt att den gör det i helgen annars får jag åka till vårdcentralen på måndag.


kram




Inga kommentarer: