06 september 2009

Seg men Mr Williams piggar upp

Fy vilken seg dag! Vädret har ju varit fint MEN jag har blivit väldigt konstig. Somrigt väder gör mig nedstämd av någon anledning och grått, regnigt och blåsigt väder gör att jag mår bra. Jag längtar antagligen så mycket till hösten att det blir bakslag för mig när solen värmer så att sommarkläderna får åka på igen.
På någon sätt så tog sommaren slut när jag började arbeta igen efter semestern och nu är jag helt inställd på höst.

Idag fick jag fyra muggar, servetter och två kökshanddukar. Pappa har varit på Coop i Borås och köpt dem åt mig. Redan andra dagen efter "släppet" tog de slut. Stig Lindberg som är designern bakom mönstret på muggarna (Fallande Löv) har verkligen designat många fina serviser. Vill ha dem allihop!


Muggarna passar bra på hyllan i köket!


Jag sitter här och lyssnar på Robbie Willliams nya låt "Bodies" från albumet "Reality Killed The Video Star". Mr Williams har även denna gång lyckats med att göra musik som etsar sig fast i huvudet och även om jag inte hört "Bodies" så många gånger ännu så går jag ändå och trallar på refrängen. Det ska bli väldigt spännande att lyssna på resten av skivan, men jag måste tyvärr vänta till den 9 november då skivan släpps. Behöver jag säga att jag har förbokat den!? Turné hade inte varit fel heller för då ska jag allt försöka gå igen!
Så här säger Robbie Williams om sin nya skiva:

"I want people to feel elated, I want them to dance, I want them to forget about who they are and where they are for 50 minutes – and, within those 50 minutes of forgetting who they are, I also hope people relate to the songs. This is a record that I’m very proud of – I think it’s fucking brilliant. I want it to be the record that, if people think of Robbie Williams, they go, “Yeah, Reality Killed The Video Star".

"My album's a killer: old Robbie, new Robbie and a Robbie that neither of us have met... I really hope it's as good as I think it is.....We'll see... I'm sure you'll let me know".

Cover of Robbie's new album, Reality Killed The Video Star


Till sist idag vill jag tipsa er om en trevlig webbshop. De har bland annat väldigt vackra möbler. Gå in på: VIDE form


Hjärta i fårskinn
Hjärtkudde i fårskinn, formgivare: Mona Engström.
Finns att köpa hos VIDE form tidigare G.A.D Stockholm
Den skulle passa väldigt bra på vår säng!


Snart går vi in i vecka 37 och jag hoppas att den blir mysig och glädjefull för oss alla.

kram



Inga kommentarer: