29 september 2009

Frost och vårblommor

Idag var det bara till att ta fram skrapan och ge sig på isen på vindrutan. Jag måste säga att det faktiskt var lite mysigt. Det var mörkt ute och ljudet när jag skrapade bort all is gjorde mig varm inombords och väckte återigen vinter- och julkänslorna.

Jag konstaterade dock väldigt snabbt att det behövs en shoppingtur i det snaraste för att införskaffa vantar, mössa, jacka och skor till både mig och Gustaf. Jag hoppas att det finns en lucka i helgen så att vi får varma kläder!

Alldeles nyss fick jag ett meddelande om att jag har vårblommande lökar att hämta på Posten. För några veckor sedan gjorde jag en beställning för att utöka beståndet av diverse vårblommor på en speciell plats i trädgården.
Denna gång blev beställningen riktigt och det är lagom med lökar som jag sätta ned i jorden.
För något år sedan blev det nämligen väldigt galet och hem kom jag vet inte hur många hundratals lökar. Jag hade att göra ett tag om man säger så!
Här ser ni några av de blommor som kommer färgsätta trädgården till våren:

Pärlhyacint och Kungsängslilja
Vintergäck och Snödroppar
Krokus och Vildtulpaner
samtliga bilder kommer från: Odla.nu

Egentligen borde jag sätta igång med en datainlämning till jobbet men lusten finns inte riktigt. Jag hade i stort sett gjort färdigt den när vår dator kraschade och nu känner jag inte alls för att göra om allt igen. Samtidigt borde jag passa på då jag kommer vara själv hemma några timmar till. Dessutom är det VÄLDIGT skönt att lägga alla "måsten" bakom sig!
Det får nog bli några timmar vid datorn helt enkelt!!!

Imorgon är det en av de värsta dagarna på jobbet. Fotografen kommer!!! Jag fullkomligt hatar att bli fotograferad, det ser ju så tillgjort ut när man ska le på beställning.
Men på något sätt överlever jag ju varje gång ändå :-)

Nej nu måste jag ta tag i min datainlämning!!!


kram


Inga kommentarer: