12 september 2009

Bebislycka!!!

http://www.bbstockholm.nu/images/smartimages/bebishand.png


Först vill jag börja med att gratulera de nyblivna föräldrarna Josefin och Daniel. De fick en liten flicka igår och jag är så oerhört glad för deras skull. STORT GRATTIS till er lilla prinsessa!!!

Om en stund ska jag sätta igång med projekt: STORSTÄDNING. Jag vill kunna lämna huset i fint skick nu när resan närmar sig, det är betydligt trevligare och komma hem om det inte ligger dammråttor överallt. Det är ju i och för sig en hel del dagar kvar tills vi åker, men vi får försöka att inte smutsa ner för mycket, för det finns ingen tid för grovrengöring innan vi åker, om jag inte gör det idag.

Jag tänkte att jag skulle få lite tid över för att göra ett höstarrangemang också. Det ska hänga på entrédörren på mitt jobb. Först gjorde jag en rönnbärskrans, men jag insåg ganska snart att rönnbären snabbt kommer ramla av då entrédörren öppnas och stängs en hel del gånger under dagen och inte alltid så försiktigt heller för den delen.
Så nu är mitt nya projekt att göra en "påse" av hönsnät och sedan fylla den med höstsaker, som t.ex äpplen, ekollon, rönnbär, mossa och några gulnade löv. Vi får se vad jag hittar i skogen!?
Vi får väl se om kollegorna låter mig hänga upp mitt alster på måndag!?

Än så länge är det bara äpplen och rönnbär, men vänta bara snart är "påsen" full!!!


Det finns faktiskt några saker till jag vill hinna göra idag och det är att olja trädgårdsmöbeln en sista gång innan vintern. Vi skulle även behöva ge oss på ytterdörrarna med teakolja, men det är ju en dag imorgon också.
En sak jag MÅSTE hinna med idag är att gräva upp lite ormbunkar och sätta i krukor som jag tänkte ha vid entrén. De är så vackra!

Ikväll ska vi grilla, det var väldigt länge sedan sist. Kött, klyftpotatis och tzatziki är på menyn. Till efterrätt blir det hallonmousse...MUMS!!!

Det ska bli gott!!!


kram



Inga kommentarer: