02 september 2009

Glasfunderingar!?

Vilken dag, jag känner mig helt utmattad och ändå har vi inte gjort något särskilt. Gustaf har fortfarande lite feber och är allmänt ur balans men det känns som om det är på bättringsvägen.

Jag måste ju berätta att vi numera har riktiga kontorsstolar i arbetsrummet. Till slut enades vi om att stolen Patrik på IKEA skulle passa bäst och den är skön att sitta i. Stolen är i mörkgrå ull och ger oss stora valmöjligheter vad gäller att sätta till accentfärger i resten av rummet. Vi funderade ett bra tag över om vi skulle köpa den i rött, men det blev som sagt den grå.


PATRIK Arbetsstol
Stolen Patrik från Ikea

Idag när jag skulle diska så insåg jag att det VERKLIGEN är dags att ta tag i vad vi ska göra med den okaklade väggen. Det blir lätt stänk och nu när det bara är en målad gipsskiva så är det svårt att få bort alla fläckar. Jag blir så äcklad när jag ser det!!!
Sista tiden har jag dock börjat fundera i andra banor än just kakel. Det räcker med att man får göra rent fogarna i badrummen vilket tar sin "lilla" tid. Fogar blir ju lätt smutsiga och eftersom vi vill ha vita så är det rengöring som gäller OFTA. Jag har faktiskt investerat i fogskydd till stora badrummet så det ska bli spännande och se om det har någon effekt.
Men åter till köket, det finns ju faktiskt andra alternativ än just kakel. Men frågan är hur vi vill ha det!?
Jag är lite inne på en glasskiva som är magnetisk, men den kostar ganska mycket. Billigare alternativ är ju att gå till glasmästaren.


Foto: Villans Glas

Det känns så fräscht med glas och även lättstädat. Om man vill kan man ju måla eller tapetsera bakom glaset. Jag får helt enkelt börja med att åka till glasmästaren och höra mig för vad som finns!

kram




Inga kommentarer: