03 september 2009

Fram med degbunkarna!!!

Regnet öser ned och det smattrar mysigt mot fönsterrutan. Jag är glad för att jag befinner mig inomhus!
Gustaf är på bättringsvägen och hans humör har varit mer lätthanterligt idag. SKÖNT! Jag är väldigt glad för att Axel kommit hem igen efter två tuffa nattpass. Han är VÄLDIGT trött och jag med så idag blir det läggdags TIDIGT.

Dagens ruskväder väckte min lust för att ta fram degbunken och det har resulterat i ostfrallor och bullar. Det är så gott med nybakat bröd med smör och ost på, ett glas mjölk till får man inte glömma. Jag har redan provsmakat frallorna och de blev mycket goda!
Bullarna ska bara få svalna lite innan jag tar och provsmakar dem. Idag blev det vaniljbullar och nougatbullar.



För inte så länge sedan fick jag lära mig en ny sak vad gäller bakning (Axel lärde mig). Det är väldigt smidigt när det handlar om att hantera bl.a sirap.
Jag brukar alltid få en massa klet när jag ska mäta upp sirap och måttet kan jag inte använda till annat utan att diska det emellan men detta lilla trick förändrar saken.
Många av er kan säkert detta sedan innan men jag visar ändå:


1. Tryck ned måttet i mjölet. 2. Nu har du måttet i mjölet. 3. Det är bara att fylla på med ingrediensen.

Nu när jag ändå är inne på tema bakning så måste jag ju visa er vad jag önskar mig av tomten.


Skålar på fot, set om 6 st från Zak!designs. Finns att köpa hos: House of Jammi



Joseph-Joseph INDEXJoseph-Joseph INDEX
4 skärbrädor i snygg förvaring från min favorit Joseph-Joseph. Finns att köpa hos bl.a Designlagret




Otroligt smart produkt som spara plats i köksskåpen från Joseph-Joseph. Finns bl.a köpa hos: Lifestyle Västermalm




Ännu en smart produkt från Joseph-Joseph. Finns bl.a köpa hos: Lifestyle Västermalm.


Önskelistan inför jul börjar bli väldigt lång, men jag har ju varit snäll i år (än så länge) ;-)

kram






1 kommentar:

Recept scones bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd bakrecept sa...

Låter inte som ett dumt recept det. Får jag pröva på nån dag här.
Fin blogg du har förresten, Kram!