08 december 2009

8:e december

Häromdagen sa jag till Axel att det var längesedan som Gustaf var sjuk. Det skulle jag ju aldrig sagt för igår vid lunch så ringde telefonen och det var bara att åka och hämta Gustaf som hade feber.
Natten har inte varit rolig då lilleman har haft väldigt hög feber och velat ha vatten var 5:e minut, men å andra sidan är det ju bra att han vill dricka.
Nu ligger han i soffan och kollar på "Pingu" och jag tror att panodilen börjat verka.

Nu var det längesedan jag visade några bilder från badrummet som Axel håller på att färdigställa. Kvar att göra är att få hit elektriker och rörläggaren, få upp alla skåp, lämna in de vita högblanka luckorna så att vi kan få infällda handtag, ställa badkaret på rätt plats och mjukfoga lite här och var. Så nu äntligen börjar jag se ett slut på det!

Snart är det invigning av det nya badrummet. Skumbad, levande ljus & avkopplande musik...längtar!

Häromdagen när mormor var här och hälsade på så fick jag ännu några virkade svampar. De är helt ljuvliga och pryder nu vårt hem lite här och var. De är riktigt söta att hänga i julgranen eller pynta ljusarrangemang med. Tack mormor!



Nu ska jag ta hand om min lille prins!

kram





Inga kommentarer: