15 december 2009

Grå tisdag i december

Snön är borta och tillbaka är det gråa regniga väder som dominerade större delen av november. Men jag ger inte upp hoppet om en vit jul, redan imorgon ska det bli kyligare igen säger de som vet.

Nu på morgonen har jag gett "Liten" tid och bara legat i sängen och hållit på magen och känt buffar. Det är en märklig känsla det där, min hand är så nära bebisen och den lever för fullt i magen, men jag har ingen aning om vem det är. Vem är du? Hur ser du ut? Är du en liten pojke eller flicka?
Tiden rusar på för fullt och ganska snart kommer jag få svar på alla mina frågor så nu försöker jag ta vara på denna tid och njuta av min graviditet.

Igår köpte jag två julklappar till mig själv på internet. Jag får ju gardera mig ifall tomten inte tycker att jag varit snäll i år.
Det blev två kuddar med Josef Frank-tyger, Svenskt Tenn. Jag tror att dessa kuddar kommer att få pryda min Sika-Horsnaes fåtölj (äger ingen ännu) i badrummet.
Jag har spanat in flera kuddar som jag skulle vilja ha i soffan i vardagsrummet, men det får vänta ett tag då de är ganska dyra.

Klicka för att visa Megabild! NYTT Kuddfodral, CELOTOCAULIS,  Josef Frank-Svenskt Tenn Klicka för att visa Megabild! Klicka för att visa Megabild! NYTT Kuddfodral,  WINDOWS, Josef Frank-Svenskt Tenn
Första kudden är sydd i tyget: Celotocaulis. Mittenbilden visar att kudde nr 2 har en härlig grön baksida. Kudde nr 2 är sydd i tyget: Windows.

På tal om tyger. Igår såg jag ett tyg i en inredningstidning som jag kände att jag bara måste ha. Jag letade runt på internet, men det gick inte att köpa det den vägen så jag kontaktade tillverkaren som är: Kvadrat i Danmark.
Svaret kom snabbt, de kunde inte sälja direkt till kund utan tipsade mig om att ta kontakt med en tapetsör vilket jag gjorde.
Efter samtalet med tapetsören så insåg jag att jag nog får lägga drömmen om en gardin av det tyget åt sidan. Priset: 875:- metern + frakt! Det är så TYPISKT!!! Varför fastnar jag bara för så dyra saker!? Här ska ni få se vilket tyg jag pratar om. Det skulle passat så bra i Gustafs rum!

http://www.stylepark.com/db-images/cms/article/img/v274811_958_480_297-2.jpg

Alfredo Häberlis mönster Villagre lyser i mörkret. Mönstret är framtaget för barnens rum och det tog 2 1/2 år att utveckla. Det visar en stad med dess människor, djur och byggnader. Tänk så mysigt att ligga och titta på små stjärnor och fönster som lyser i mörkret. Mönstret finns även i en brun neutral färg. Bilder från Kvadrat.

Nu ska jag ta mig an sängarna som ska bäddas sedan får vi se vad denna dag har att bjuda på.

kram



Inga kommentarer: