22 december 2009

Sillinläggning & pulkaåk

Förmiddagen passerade snabbt då tvättmaskinen skulle köras gång på gång och de torkade kläderna skulle tas om hand.
Jag hann även lägga in två olika sorters sill. I år blev det löksill igen, men den är så god och varför ta bort något från julbordet som man tycker om!? Nyheten blev hemmagjord senapssill. Jag har en känsla av att den återkommer vid 2010 års julbord, den var nämligen riktigt smarrig.


Löksillen är så färgglad och ser mer aptitlig ut än senapssillen, men jag lovar, den sistnämnda sorten är fantastiskt god!


Efter lunch hade jag lovat Gustaf att ta fram pulkan och så fick det bli. Vi packade med oss lite fika, tog på oss varma kläder och gav oss av mot en liten backe alldeles i närheten. Oj vad roligt lilleman hade och han skrattade högt vid flera tillfällen vilket givetvis smittade av sig på mig. Han var väldigt duktig med att dra pulkan själv och sätta sig och åka iväg. Efter ett antal åk i backen bad han om att få gå till havet och jag kände att det fanns krafter kvar för att följa hans önskan.





Denna dag har gått otroligt fort och imorgon är det dan före dopparedan. Morgondagen kommer ägnas åt att fixa det lilla som är kvar inför julafton sedan är det mys och uppesittarkväll som gäller hos oss.
Jag önskar er alla en riktigt God Jul! Ta det lugnt på vintervägarna ni som ska ut och åka!


Gustaf kikar ut på all snö på altanen.


kram



Inga kommentarer: