14 december 2009

Drömmer om en prickig lampa...VILL HA!!!!

Snön ligger som ett vitt puder på marken, det är så vackert. Äntligen är det juligt väder!!!
När Gustaf vaknade och tittade ut genom fönstret så sa han att han skulle gå ut och göra snögubbar. Tyvärr är det inte tillräckligt med snö för den sysselsättningen!
Alldeles nyss läste jag på text-tv att det faktiskt kan bli en vit jul i år. Chansen för att julvädret infinner sig på självaste julafton har tydligen inte varit så stor på tio år.
Det vore ju underbart om marken åtminstone kunde vara vit av frost!

Idag har jag kikat på lampor på internet. Jag är ju ständigt på jakt efter den perfekta vardagsrums- och kökslampan.
Det finns så många snygga och så många dyra!

fly_01
Kartell-FL/Y (kanske till köket)


Redlight HK (flera färger hängandes i grupp i köket?)

http://caren1800.myweb.hinet.net/foscarini/caboche/foscarini_caboche_gellary_b.jpg
Foscarini- Caboche (till vardagsrummet)

Lampan Caboche från Foscarini är en stor favorit och den skulle passa så bra i vardagsrummet MEN jag ska "bara" spara "lite" pengar först. Drömma kan man ju göra :-)

Om ett par timmar ska lilleman hämtas men innan det tänkte jag ställa mig vid spisen och röra i grytan. Det är dags att göra lite mera knäck! Jag fyllde en burk för en vecka sedan men efter besök och Axel som är där i kylskåpet lite titt som tätt så kommer det inte räcka till julafton.

kram



Inga kommentarer: