02 december 2009

Sprudlande julkänslor

När jag vaknade i morses och tittade ut så började varenda liten julkänsla studsa runt i kroppen. ÄNTLIGEN hjälper vädret till med att skapa julstämning!!! Det är så vackert när solen lyser på frostiga grenar och iskristallerna glittrar som diamanter.
Jag kan sitta hur länge som helst och titta ut genom fönstret och bara njuta av den vita marken och de frosttäckta träden!

På förmiddagen åkte jag, Gustaf och Axel till byn och valde en väldigt fin gran som numera står på framsidan av huset pyntad med en ljusslinga. Framöver får vi extra mysiga frukostar då vi ser granen från köksfönstret!

Resten av dagen har varit väldigt lugn. Axel har tagit hand om Gustaf och jag har bara myst och fått tillbaka alla julkänslor som faktiskt hade börjat avta. Novembers regniga dagar ökade ju inte på julkänslan direkt!

Nu ska jag gå till köket och göra lite kvällsmat, jag tror det får bli en ägg och sillsmörgås.

Dagens bloggande avslutar jag med några foton:






kram




Inga kommentarer: