20 december 2009

Vita vinterland :-)

Snön yr där ute i kylan och mörkret medan jag sitter inne i värmen och njuter. Jag hoppas innerligt att snön får ligga kvar ett tag och ge julstämning och glädje.

Helgen har varit riktigt mysig och lugn. Det känns som om vi ätit väldigt mycket denna helg. Smaskig fika på olika håll och kanter och lagat extra god mat på kvällarna.
Här kommer lite bilder från fredag kväll då räkor var huvudingrediens!


Första bilden: Heta vitlöksräkor var riktigt smarrigt.
Andra bilden: Räk- och avokadorullar.
Tredje bilden: Toast Skagen med de heta vitlöksräkorna, "vanliga" räkor samt aioli med en klick stenbitsrom.

Idag bestämde vi oss för att göra en liten utflykt efter lunch. Vi satte oss i bilen, Gustaf bad om att få lyssna på pojken som kör "motoped" (Robbie Williams kör motorcykel i videon till "Bodies"). Lilleman trallade med under refrängen :-)
Efter en mysig sångstund i bilen kom vi fram till IKEA! Det blev faktiskt lite shoppat. Här är några av sakerna:

Glas: GODIS MIX, DOFTA potpurri (till garderoben med alla skor), SLOM glasburkar (till julgodiset.)
Bilder: IKEA

Nu är det inte många dagar kvar till julafton. Det har gått så fort, alldeles för fort! Jag har några saker kvar att fixa innan julaftons morgon infinner sig.
Imorgon ska jag pyssla med en sista överraskning till varje familjemedlem. Återkommer med bilder efter den 24/12. På tisdag ska jag lägga in sill, det blir löksill och senapssill i år. Jag ska även förbereda Janssons Frestelse sedan är allt klart.

Nu ska jag tända en massa levande ljus i vardagsrummet, äta en av de otroligt goda apelsiner vi köpte häromdagen och njuta av snöfall och julgransljus. MYS!

kram


Inga kommentarer: