28 december 2009

Köksarbete

Idag har det röjts en massa här hemma. Gustaf har börjat be om att få byta rum så då måste man ju passa på.
Lilleman har bestämt att han ska ha gardiner med bilar på, blå tapeter på alla väggarna i rummet och i skrivbordet ska han ha penslar och pennor.
Jag tänkte jag skulle ta en sväng till färghandeln och låna hem några tapetböcker och se om han inte kan tänka sig något annat än just blå överallt!?
Med tanke på att Gustafs nya rum har varit igenbommat sedan vi flyttade in så kommer det dröja någon/några månader innan vi kan börja bära in leksaker och säng mm. Så här ser det ut nu:


Idag har Axel börjat minska på list- passbitshögen, som ni ser till vänster i bild. Allt tar sannerligen längre tid än vad man tänkt. Hela dagen har ägnats åt att sätta spotlights i överskåpen och hela tiden är det något som krånglat. I skrivande stund håller min käre sambo på med skåpen närmast diskbänken.
Även om det tagit lång tid så har vi åtminstone fått undan lite material från Gustafs blivande rum och det blir jättemysigt i köket.

Ett annat projekt är att klä om en gammal stol som kommer från Axels farmor och måla om skrivbordet, (även det från Axels farmor) ni kan se lite av i bakgrunden. Jag tror att möblerna kommer passa riktigt bra i det "nya" rummet.



Efter en massa måttagning, fräsning, borrning, skruvning och koppling kunde jag äntligen börja sätta tillbaka alla grejer som vi varit tvungna att ta ur alla köksskåp. Nu ser det ut så här. Återkommer med fler bilder när vi grejat färdigt allt!


Nu ska jag avsluta bloggandet för idag, dags att hjälpa Axel i köket. Jag hoppas att han är färdig snart så vi kan sätta oss en stund i soffan innan det är dags för att sova.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram




Inga kommentarer: