11 december 2009

Natten går tunga fjät runt gård och stuva...

http://hellbom.files.wordpress.com/2007/12/lucia100.gif
Strax före klockan 7 på morgonen åkte vi till Gustafs förskola, det var dags för Luciafirande. Det tog ett tag innan jag lyckades övertala honom att ta på sig tomtekläderna, men till slut stod min lille nisse framför mig och sa att vi skulle åka bilsläden till dagis.
Han ville inte vara med i Luciatåget så vi satt och tittade på medan de andra barnen läste verser och sjöng söta julsånger.
Det är så otroligt gulligt när barn sjunger, jag blev stundtals väldigt rörd!
Efter Luciasångerna var det dags att äta frukost på Gustafs avdelning och det var mumsigt med skinksmörgås, lussekatter och pepparkakor som barnen bakat.

Igår var jag på jobbet och tittade på när "mina" barn sjöng. Det var så underbart att få krama om dem igen, det var flera veckor sedan jag träffade dem sist.
Deras kramar och söta ord kommer värma mig i flera veckor framöver!!!
Jag och mina kollegor fick också en julkasse var med en massa mumsigt i, toblerone, glögg, mozartkulor, skumtomtar, sjöfrukter, chokladkulor och vingummi. Nu är skafferiet fullt med sötsaker och vi har att äta ända fram till påsk ;-)

För en liten stund sedan var jag ute och kikade i brevlådan och där låg mitt strössel och väntade på mig.
Jag har beställt lite annorlunda dekorationer till marsipanen som ska förvandlas till ännu flera mozartkulor. Jag tror att det kommer bli riktigt fint!

http://www.presentakuten.eu/images/strossel/strossel%20snoflingor.jpghttp://www.presentakuten.eu/images/strossel/strossel%20polkagrisstang.jpg
Strössel finns att beställa här: Shabby chic & Lantligt
Där kan man även köpa ätbart glitter!


Om en liten stund ska vi åka iväg och handla. Jag måste införskaffa de sista ingredienserna till julgodistillverkningen imorgon. Vi ska även köpa något smaskigt till ikväll. Jag har bestämt förrätten och det blir gratinerade havskräftor. Axel får ta hand om huvudrätten som blir något med fläskfilé och fetaost. Jag hoppas att lilleman somnar smidigt ikväll så jag och Axel kan äta vår mat i lugn och ro!
Vi är hemma hela helgen tillsammans och det måste ju firas!

Hoppas att ni alla får en härlig helg och tredje advent!

KRAM



Inga kommentarer: