16 december 2009

Göteborg

Igår hade vi en mysig dag tillsammans. Vi bestämde oss för att åka till Göteborg. Först kikade vi i skyltfönstret på NK och Gustaf blev extra förtjust i gäddan som precis skulle till att hugga på kroken.



Efter NK besökte vi Lagerhaus och i entrén möttes vi av så fina och juliga blomster-arrangemang. Jag blev så sugen på att shoppa blommor och pyssla!



När vi tittat färdigt på Lagerhaus var det dags för min absoluta favorit vad gäller inredningsbutiker nämligen, Tinna, som ligger på Kungsgatan. Där har de produkter från Svenskt tenn som jag gillar så mycket. Jag njöt när jag strosade runt i butiken och kikade på alla fina tyger, brickbord och lampor mm. Köpsuget blev enormt MEN jag lyckades på något sätt stå emot ;-)

Det finns många fina saker man kan köpa hos Tinna. Glaskrukan/vasen (Hortus) som står högst upp på brickbordet fick mamma i 60-årspresent i somras.

Så var det dags för att besöka Liseberg som Gustaf pratat om i flera veckor. Det som han sett fram emot mest var att få se kaninerna åka skridskor vilket var det första som mötte oss när vi passerat entrén.
Vi hade en mysig kväll med karusellturer, fika, tomteland och spel på godishjul. Vid ett tillfälle var det dock inte lika mysigt och det var när Gustaf lagt en peng på Malacohjulet och inte vann. Oj vad han blev ledsen och det tog flera minuter innan man ens fick kontakt med honom igen.
Efter några spelomgångar kunde han dock ta att man inte vinner jämt.



Till sist vill jag bara visa de söta gosedjuren från Emosa som fanns att köpa på Liseberg. Emosa säljer även de verklighetstrogna ullstenarna som jag spanat på i över ett år. Även dom hör till saker som hamnar på min "drömma"-lista. En sittpuff kostar 7800:-! Men man kan även köpa mindre varianter som dekorationssten och då hamnar man runt hundralappen. Nu har de 10% i webshopen fram till 31 januari 2010

Inga kommentarer: