09 december 2009

Hav, tomtar och mumsig fika!

Idag när jag och Gustaf tog en promenad ned till stranden och det började skymma så blev jag så sugen på att gå hem och göra en mumsig paj och tända en massa ljus.
I ugnen står nu en hallon/blåbär/björnbärspaj och ska få fin färg, det ska bli så gott med en massa vaniljsås till.


Det var mysigt att sitta tillsammans med lilleman och titta ut över havet.

"Liten" har verkligen börjat påminna sin mamma om att det faktiskt är en liten en i magen.
För någon vecka sedan lade Axel sin kind på magen och pratade med bebisen. Helt plötsligt fick han en puff på kinden och efter några sekunder ännu en. Rörda tittade vi på varandra och sedan den dagen har "Liten" påmint oss om dess närvaro med definierbara puffar. MYSIGT!

http://se.babycenter.com/i/devel/fetaldev20.jpg
Idag går jag in i vecka 21

Igår så kände jag och Gustaf för att pyssla lite och det resulterade i en massa tomtar. Jag trodde att han skulle tröttna fort, men han höll ut ett bra tag. Gustaf var jätteduktig med att limma, göra ögon och sätta fast diverse delar. Här ser ni resultatet:

Gustaf tog på sig tomteluvan när vi skulle pyssla. Det blev 10 tomtar!

Imorgon kommer jag få se en hel del Lucior, tomtar, pepparkaksgubbar och säkert även några stjärngossar. Det är dags för Luciafirande på jobbet och det får jag ju bara inte missa. Även i år kommer själva Luciauppträdandet äga rum utomhus. Förra året var det väldigt mysigt då vi hade hängt upp ljuslyktor i träden!
Detta år slipper jag dock läsa julsagan i mikrofon så imorgon kommer jag nog vara lite mer avslappnad än förra gången.

Nej, nu kan inte pajen vänta längre. Dags för mig att avsluta dagens bloggande och ta fram paj och vaniljsås :-)


kram




Inga kommentarer: