31 augusti 2009

Myskänslorna tar över

Det fanns en förklaring till Gustafs oroliga natt. Strax efter klockan 13 ringde telefonen på jobbet och det var från Gustafs förskola. Feber och väldigt hängig sa Pernilla så det var bara att sätta sig i bilen och hämta honom.
Han har vid flera tillfällen bett om att få gå och lägga sig och sova och det är VERKLIGEN inte likt vår son så han mår inte bra. Febertermometern visade 39 grader. Jag hoppas att han kryar på sig snabbt min lille prins.

Vilket busväder det är idag och jag tycker att det är så OTROLIGT mysigt. Så fort det blir grått och regnigt blir jag alldeles varm inombords av alla myskänslor som susar fram inom mig. Så fort jag bloggat färdigt ska jag göra lite kvällsmat och sedan tända en massa levande ljus och bara MYSA!!! Tur att jag har ett stort lager med ljus i förrådet.

För en liten stund sedan gjorde jag färdigt mitt blomarrangemang som nu pryder entrétrappan. Det var ganska tålamodskrävande och pilligt att få dit rönnbärshalsbanden, men nu sitter de där på pinnarna som en färgklick. Imorgon ska det ju bli sommar igen säger de som vet och då ska göra det allra sista med arrangemanget.


Igår beställde jag ett zinkbord på internet. Jag har letat länge efter ett som är lagom stort och till slut hittade jag ett som jag tror kommer bli bra. Det gjorde ju ingenting att det var rea heller ;-)
Brickbordet (avtagbar bricka) ska stå i entrén till jul. Jag tänker lägga mossa på brickan och sedan placera ut lite olika juldekorationer och ljuslyktor. Det blir nog ett mysigt stilleben!?

Bild på Planteringsbord

Brickbordet kommer från: Rosenlust Trädgårdar


När jag gick igenom dagens skörd med reklamblad så fastande jag i bladet från Coop. Där såg jag en färgglad mugg, kökshandduk och servetter helt i min stil. Det visade sig vara Stig Lindbergs härliga 50-talsmönster Fallande löv. Dessa muggar tillverkas dock inte i Gustavsberg utan i Kina därav ett riktigt bra pris.


fallande-lov
Härlig kaffeserie som finns att köpa i Coops butiker och stormarknader. Pressbild: Coop


Nu när jag sitter här vid datorn och kikar ut på regnet som öser ned blir mitt myshumör alldeles för påtagligt för att kunna sitta kvar här och knappa på tangenterna. Så på återseende!


kram



Inga kommentarer: