26 november 2009

Badrumsinredning & glöggsug

Idag har jag varit hos läkaren igen då migränmedicinen inte fungerade. Jag blev yr och mådde väldigt illa, så nu väntar jag på att få kontakt med min läkare på MS-centrum och så blev jag sjukskriven 50%. Det ska bli så skönt/roligt att komma tillbaka till jobbet igen och jag hoppas innerligt att halvtid gör att jag klarar av tillvaron.

Något som blivit gjort idag är val av blandare till badrummet. I och med det så har vi nu i stort sett allt som behövs det är bara beställning av en valnötsträbit till den inkaklade hyllan kvar.
Det ska bli så underbart att få plaska i badkaret :-)

http://www.lavprisvvs.dk/images/hpa00056.jpg
Det blir som ett litet vattenfall! Bilder från: Hansgrohe

Vad gäller badrummet så har vi även varit på jakt efter någon lämplig fåtölj som man kan sitta och koppla av i. Igår såg jag en som faktiskt är den bästa hittills i tidningen "Drömhem och Trädgård". Det är en 50-tals klassiker från danska Sika Horsnaes, en rottingfåtölj som finns i färgerna natur eller svart. Så här ser den ut:

Monet - en 50-tals klassiker kommer igen - Rotting från Bra SommarmöblerMonet rottingfåtölj
Fåtölj + fotpall + färgglatt tyg till sittdyna = mycket snyggt till badrummet :-)


Idag har jag varit så sugen på glögg och suget har inte blivit mindre. Vi har en flaska i skafferiet men jag vet inte riktigt om jag ska öppna eller inte. Vi får väl se hur mycket klockan är när lilleman är nattad. Om det nu inte blir idag får det bli en mugg med glögg och mandel på lördag. Längre kan jag inte vänta!

glogg.gif
Åh så gott! foto: www.monthly.se/


många kramar





Inga kommentarer: