24 november 2009

Besök och mys en onsdag i november

Efter lämningen på förskolan igår så gick jag raka vägen ned till stranden och stod där och tittade på stora mörka vågar, andades den friska salt och tånglukten och vinden ruffsade om i mitt hår.
Det var så längesedan jag var där alldeles för mig själv och bara kunde njuta av vågbrus och härliga vyer. Havet ger mig sådan ro och får mig att se klarare på saker och ting, jag blir så lugn inombords!
Denna vecka när jag är sjukskriven ska jag se till att stå där på stranden minst en gång om dagen och bara njuta!

Idag har pappa varit här och hälsat på. Gustaf krånglade en hel del inatt vilket gjort mig extra sliten idag och då är det verkligen tacksamt när pappa kommer och kan ta hand om och roa Gustaf.
Förmiddagen ägnades åt lek och jag började pyssla lite med en skojpresent till lillebror Johannes som fyller 25 år på fredag. (Återkommer med bilder om jag lyckas göra färdigt den.)
Efter lunch åkte vi en biltur och kollade i alla vikarna här i Frillesås sedan åkte vi och fikade. Gustaf ville helst köpa en hel prinsesstårta men vi lyckades till slut få honom att inse att en liten bit räcker.

http://www.aselbykonditori.se/Bilder/Prinsessbakelse.gif
bild från:Åselby konditori

Mätta och glada efter bakelserna gick vi in en sväng i affären Hav och Sand. Gustaf ville titta på tomtar och julgranen som stod i skyltfönstret.
Jag hittade så fina julstrumpor och en vacker pläd, men inget shoppat idag.

101078101077

Fina julstrumpor och underbar pläd från GRAND design. Finns bl. a att köpa hos:
bluered
om man nu inte har vägarna förbi Frillesås och shoppar där ;-)

En av dagens största händelser om man frågar Gustaf blir nog ändå brevskrivandet till självaste tomten. Lilleman berättade att han önskar sig en racerbana och racerbilar. Han berättade också att han ska ge sina nappar till nissarna när han blir stor, men det är han inte nu. En fin teckning skickades med i brevet också.


Häromdagen råkade Gustaf gå in i förrådet en obevakad minut och ut kommer han med min gamla kyrka som spelar "Stilla natt". Det var bara att pynta! Jag måste erkänna att jag blev lite sentimental när vi satt där och grejade med tomtar, paket och granen.
När jag var en liten flicka hade jag väldigt roligt med just den kyrkan och just dessa tomtar. Varje kväll spelade kyrkan "Stilla natt" och pappa/mamma hade fullt upp med att skruva upp speldosan så jag fick höra denna fina julsång om och om igen tills jag somnat.



Nu ska jag gå och sätta mig i soffan en stund tillsammans med nya numret av "Drömhem och Trädgård". Den härliga soffan, en gosig pläd, ljuset från adventsstjärnorna, mumsiga clementiner och en tidning fylld av juliga artiklar, min kväll kommer bli riktigt bra!


Min nya stjärna i köket, prickig såklart! :-)


kram



Inga kommentarer: