10 november 2009

Händelser på Vallersviksv 17

Grå himmel, regn och kyliga vindar, det känns som om det inte varit något annat väder sista tiden. Som tur är har jag inte så mycket emot det då jag älskar att mysa och levande ljus kommer ju helt till sin rätt vid gråa dagar som denna.

Även om vädret inte på något sätt är "juligt" så är jul faktiskt det enda jag tänker på lediga stunder. Julklappar, vad som ska pysslas med i år, hur ska julklapparna slås in?, julpyntning och vad som ska göras utomhus för att även där känna en härlig julstämning. Jag njuter i fulla drag!

Badrummet som vi kaklade färdigt i helgen väntar på att poleras vilket verkar bli kvällens uppgift och snart kommer vi till det som jag tycker är så otroligt roligt, nämligen att inreda badrummet. Jag har redan lite tankar kring vad som ska inhandlas och jag tänkte faktiskt önska mig en del av tomten. Så här såg det ut för några dagar sedan:

Det blir en otrolig skillnad när det blir fog mellan kakelplattorna (fönsterväggen).
Nu har alla väggar och golv fogats färdigt :-)



Jag måste ju också visa er en av sakerna jag köpte på De`fine i Varberg häromdagen. Bilden är inte den bästa men jag hoppas att det går att se någorlunda.


Ljuslyktorna från Cult Design påminner oss varje dag om vad som är viktigt här i livet.

"Live in the moment
and make it so beautiful
that it will be
worth remembering!"


Nu ska jag göra något att äta till Gustaf som är VÄLDIGT grinig. Han ser faktiskt inte riktigt kry ut, men jag hoppas att det beror på att han är trött och hungrig.
Jag vill verkligen inte bli smittad nu när jag ÄNTLIGEN ska få vaccination mot svininfluensa. På
torsdag ska det komma till vårdcentralen så då är det jag som står i kö och väntar på min tur. Jag har till och med bytt arbetspass för att vara en av de som får ett sprutstick i armen.

många kramar




1 kommentar:

Hedblomskan sa...

Hej! Vilken fin blogg du har=)Kram Hanna