05 november 2009

Jakt efter spruta!!!

Åh vad jag saknar Gustaf!!! Nu befinner han sig hos mina föräldrar och där ska han vara ända till på söndag då vi hämtar honom. Det känns så tomt och konstigt och jag måste erkänna att några tårar trillade nedför kinden när han vinkade och gjorde slängpussar från bilen nu på morgonen.
Visst ska det bli skönt att kunna få vila, umgås med Axel och få färdigt badrummet, men saknaden är stor! Jag får väl ringa om en liten stund så jag får höra hans röst ;-)

Snart ringer det förhoppningsvis någon från vårdcentralen i Kungsbacka och säger att de har influensavaccin kvar till mig!!! Jag skulle åkt till närmsta vårdcentral igår men vaccinet var slut och det är det tydligen på de flesta ställen. Men jag har ju en ställe kvar att kolla upp så än finns det hopp om ett stick i armen under dagen.
Nu när kylan kommer sprids tydligen influensan snabbare så jag börjar känna lite småpanik, särskilt när de som vet säger att det tar ca 2 veckor innan man har fullgott skydd.

Häromdagen när jag hämtat Gustaf från förskolan så ville han göra en liten utflykt. Vi åkte en kort tur och hamnade i Åsa (grannorten). Vi gick in i en liten inredningsbutik och kikade på alla julsaker och Gustaf fastnade vid en vackert pyntad julgran.
Jag kunde inte låta bli att köpa med mig några saker :-)
Efter shoppingen var vi värda lite gott fika så vi tog oss till hembageriet och köpte med oss smaskiga bakelser.
Levande ljus, jag och Gustaf, mumsig fika...vi hade det så mysigt!!!

Resultat efter dagens shopping!


Nu ska jag lägga mig i sängen en stund och vila, känner mig riktigt trött fastän klockan bara är 9 om en liten stund.

kram




Inga kommentarer: