21 november 2009

Härlig lördag :-)

Det känns som om vi fått riktigt mycket gjort idag utan att på något sätt känt oss stressade. Jag har krattat löv, Axel har burit in de sista sakerna i boden, tvättmaskinen har gått större delen av dagen, vi har satt upp en låda vid datorn, jag har slängt en massa tidningar och andra papper.

Det mysigaste var i varje fall när vi gick en eftermiddagspromenad till sjöboden och tog en fika. När vi tänt ljus och dukat fram lussekatter och pepparkakor sa Gustaf spontant: -Vilken bra idé!
Han tycker det är så mysigt att vara i sjöboden och greja och är vi då tillsammans hela familjen och dessutom har fika med så myser han ännu mer.



Nu går jag mest och längtar till jag får pynta hela huset med adventsljusstakar och tomtar. Under vår eftermiddagspromenad kikade jag väldigt noggrant i alla fönster för att se om det var någon som satt fram ljusstakar MEN jag såg inte en enda. Jag kommer sätta fram mina på måndag har jag bestämt och då kan jag koncentrera mig på kök mm som ligger mot vägen. Baksidan har jag redan gjort färdig, kunde ju inte hålla mig ;-)

I vardagsrummet känns det redan ganska juligt fastän adventssljusstakarna inte är framsatta. Jag har lagt röda löpare på vardagsrumsbordet och även ställt ett blomsterarrangemang, gjort ett ljusarrangemang till soffbordet med granris, ljus och en stjärna och i det stora fönsterpartiet hänger nu en stor julstjärna. Nu saknas bara granen!

Bilden blev tyvärr lite mörk men på det rostfria fatet står två hyacintlökar som jag virat om med mossa och tunn guldtråd, där står även en domherre och så mitt fina ljus som vi köpte på julmarknaden i Bremen förra året. Ljuset har bark runtom. Jag har sett liknande i år hos Lagerhaus om jag inte minns fel.


Nu vill min käre sambo att jag tar över passningen av Gustaf för han vill ge sig ut och springa ett varv och jag måste erkänna att jag är så avundsjuk. Jag saknar mina löparturer så OTROLIGT mycket, men jag vill inte ge mig ut nu när jag är gravid och dessutom har magen börjat bli stor.
Men, men den dagen kommer då jag ger mig ut igen och det är något att längta efter! Nu får härliga vinterpromenader längs havet ge mig träning istället, inte dumt det heller ;-)

Hoppas att ni alla får en härlig helg!

kram



Inga kommentarer: