16 november 2009

Jullängtan

Puh, vilken dag! Jag kände mig utmattad redan när Axel knuffade på mig när väckarklockan ringde och resten av dagen har jag haft exakt samma känsla.
Det värker i kroppen och ögonen av trötthet och huvudvärken har inte hållit sig borta idag heller. Imorgon ska vi på ultraljud så då måste jag prata med barnmorskan om att få en tid till läkaren.
Förra veckan när jag jobbade så tänkte jag att det säkert blir bättre och att jag nog klarar av att jobba ändå, men nu har jag insett att så inte är fallet. Det blir varken bra för mig, barnen, Gustaf eller Axel. Så vi får väl se när jag får läkartid och vad som sägs då!?

Jag är så sugen på att sätta fram lite julsaker. Sedan jag kom hem har jag funderat över om jag inte har något som man skulle kunna med att ställa fram redan nu. Tyvärr har jag inte kommit på något ;-)
Så istället har jag kikat runt på internet och i tidningar efter den perfekta julklappen till Axel. Jag har faktiskt bara Axel kvar att köpa till vilket känns riktigt skönt.
Julklappsinslagningen är inte påbörjad men det tänkte jag spara några veckor till. Visst är det roligt att slå in paket, det finns ju så mycket fina saker nu för tiden vad gäller snören, påsar, papper och etiketter!?

http://wonderings.blogg.se/images/2008/sanna-pse_24324336.jpg

[_DSC6252.jpg]


Nu är det kvällsmat som gäller sedan blir det läggdags riktigt tidigt så jag förhoppningsvis känner mig mer pigg imorgon.

många kramar





2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Jag kommer allt ihåg att du är en liten "julknarkare" :-) Men jag ska inte säga så mycket för jag är likadan. Jag kan inte vänta till första advent så jag har smygbörjat med allt utom adventsljusstakarna, och stjärnorna. Det får bero till nästa fredag... Men tallris, lingonris och julkuddarna i soffan har redan kommit fram.

Kram Linda

Vallersvik 7 sa...

Hoppas att värken släpper snart... Men det måste vara spännande med ultraljudet. Längtar lite jag oxå, vår tut kommer den 8 dec. vi ligger ju bara 21 dagar efter er :)
Kram!!