22 november 2009

Regn och rusk

Regnet har öst ned hela dagen, vilka kontraster om man jämför med gårdagens härliga väder.
Idag har vi inte gjort särskilt mycket, ingen av oss har haft någon större ork.

Efter lunch kände vi dock att vi var tvungna att komma ut och tog därför en biltur till Karlssons i Veddige för att köpa maskeringstejp och kolla på ljusslingor till utegranen.
Efter det besöket bestämde vi oss för att åka och fika och då hamnade vi på Freadals Trädgårdscafé.
Det är så mysigt där och idag kändes det extra välkomnande när regnet öste ned. Lokalen är en renoverad ladugård och kaffebordet är dukat med gamla serviser. Miljön är så romantisk!
Freadal har även en liten butik, möjlighet att hyra rum och även anlita trädgårdsdesigner.

Vi hade verkligen en mysig stund tillsammans bland vackra blomsterarrangemang, massor av levande ljus och härlig inredning. Vi njöt av smaskig hallonpaj medan regnet öste ned utanför och mörkret åter igen började göra sig påmint.

Mysig fika en regnig söndag!

Imorgon är det dags att träffa läkaren och jag känner mig nervös/orolig. Jag vet inte riktigt varför det känns så här men jag antar att det beror på att jag är rädd för att jag kommer ställa till det på jobbet. Jag har dock insett att jag inte har något val, jag gör inget bra jobb vare sig på jobbet eller hemma och jag känner mig mest gråtfärdig hela tiden. Det får bli som det blir och allt brukar ju faktiskt lösa sig på något vis.

För ett par veckor sedan berättade jag om att jag och en vän var på en julig upplevelse på De´fine i Varberg. Jag glömde tömma mobilkameran och lägga in korten från den kvällen men nu kommer dom. Vissa bilder kan ge lite tips på jularrangemang till hemmet och andra kanske får er på shoppinghumör ;-)





kram



Inga kommentarer: