18 november 2009

Onsdag 18/11

Idag har vi tagit det väldigt lugnt och tur var väl det med tanke på de 1 1/2 timmar vi tillbringade på Åsa vårdcentral för att vaccinera Gustaf.
Det var barn överallt och ljudnivån blev därefter och så även mitt huvud. Nu är lilleman i varje fall vaccinerad vilket känns bra. Två-tre veckor ska vi bara hålla ut nu så vi hinner få full effekt.
Gustaf tyckte inte om vaccineringen alls. Dels blev han blyg för sjuksköterskan och dels var han väldigt trött då vi var tvungna att hoppa över lunchvilan för att hinna dit.
Efter fasthållning, nålbyte och gallskrik så kunde vi äntligen lämna Åsa!

Jag måste ju också berätta att min jakt är över vad gäller den åtråvärda produkt jag skrev om häromdagen. Axel kunde inte förstå varför han var tvungen att åka och köpa den samma dag som den kom in, det är ju bara en kudde! Men det är verkligen inte vilken kudde som helst och när jag fick se den i verkligheten blev jag inte besviken.
De hade tydligen bara fått in nio kuddar och fem var redan sålda innan de ens hunnit packats upp.
Nu längtar jag till julafton då denna vackra kudde kommer ligga bland de andra paketen från tomten ;-)


Jag var ju tvungen att ta ett kort så ni får se vad jag varit ute på jakt efter så länge!


vass miljo 221 Eftersom jag ständigt har en massa idéer och projekt på gång vad gäller att inreda vårt hem så är jag i perioder även mycket på olika internetsidor. Det rum som står närmast på tur att inreda är ju vårt badrum så nu håller jag på att kolla runt på olika fönsterfilmer som ska hindra insyn. Först var jag inne på en film med mönster av löv och fåglar men nu är det mönstret till vänster som känns mest aktuellt. Vi får väl se vad som ligger i inkorgen framåt nyår :-)

Bilden kommer från www.designonline.se



Det finns så mycket jag vill göra här hemma, men det finns varken tid eller pengar till allt. Tänk om man bara kunde lyfta luren och ta hit hantverkare av olika slag och få allt gjort på en gång! Ja, ja vi ska ju bo här ett tag om jag får bestämma så vi har ju några år på oss att få till allt. Axel drömmer/pratar i och för sig redan om att få bygga ett nytt hus men jag ska nog kunna få honom på andra tankar :-)

kram





Inga kommentarer: