17 november 2009

"Liten"

När väckarklockan ringde idag så blev jag helt gråtfärdig men på något sätt lyckades jag ta mig till jobbet. Efter tre timmar var jag dock tvungen att ge upp och gå hem, mådde inte alls bra.

Väl hemma var det bara att lägga sig i sängen för att snabbt få krafter för att inte äventyra ultraljudet som jag så länge väntat på och sett fram emot.
Vid 15.30 efter att ha gjort en blixtvisit i Kungsmässan så låg jag lycklig på en brits hos barnmorskan. "Liten" hade gympapass i magen och rörde på armarna och sparkade för fullt. Jag blev alldeles tårögd av lättnad då jag fick bevis på att bebisen är där i magen och att den lill* mår bra.
Barnmorskan tog en massa mått och kollade navelsträngens funktion och allt såg bra ut. Jag måste dock komma tillbaka igen i vecka 30 för ännu ett ultraljud då moderkakan låg nära livmoderhalsen.

Eftersom jag inte mår så bra nu för tiden så tog de också blodprov och det visade att blodvärdet inte var som det skulle. Så nu ska jag knapra tabletter och jag hoppas innerligt att jag känner mig mer pigg. Jag fick även en tid till läkaren på måndag nästa vecka då vi ska prata om fler provtagningar och min huvudvärk mm.

Jag har ingen aning om vad läkaren kommer säga men jag är så rädd för sjukskrivning samtidigt som jag känner att jag inte klarar av att jobba 80% som jag gör nu. Jag känner att jag ställer till det på jobbet och en massa andra känslor som rör till det för mig.
Men, nu ska jag ta en dag i sänder och inte bekymra mig över måndagen redan. Vila är vad som står på programmet fram till dess!

Avslutar dagens bloggande med några ultraljudsbilder. "Liten" var inte ett dugg intresserad av ligga på "rätt" sätt i magen för att vi skulle få med oss tydliga bilder hem. Barnmorskan valde till och med att ta en paus så jag fick skaka på magen så att "Liten" kanske skulle välja att ändra läge.Till slut blev hon nöjd och gav oss några bilder vi kan njuta av :-)


"Liten" böjer på knäna.
 
"Liten" upp och ner.

Det är lite svårt att se, men i mitten på bilden 
ser man "Litens" fötter jämte varandra.


Nu ska jag ta och lägga mig i soffan en stund och titta på ultraljudsbilderna och njuta av ett glas apelsinjuice.

kram






2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Åh vilka fina bilder!!

Linda W sa...

Jättefina bilder ju!!! =) Det är ju lite mer verkligt efter att man sett det lilla pyret!!
Vila o ta det lugnt nu, jobbet klarar sig, Du är viktigast nu Rebecca!!!
Jättefin blogg har du med förresten!!
Många kramar Linda W