15 november 2009

En salig blandning av allt möjligt...

I helgen har jag bakat. Strax över 400 pepparkakor ligger nu
i fina julburkar, pepparkakshuset står faktiskt redan på hallbordet och frysen är full med lussekatter.Idag har vi provsmakat alltihopa och mums vad gott det var. Lussekatter, pepparkakor med ett stort glas varm choklad...mmm...får nog bli repris snart igen ;-)






Jag var ju tvungen att testa mina kakstämplar från "Bagaren och Kocken"
när jag bakade pepparkakor och visst blev det fint på änglarna!?



Jag gör vad jag kan för att få gjort så mycket som möjligt innan 1:a advent, för i år har jag bestämt att jag ska njuta så mycket det bara går av julen.
Eftersom jag längtar så mycket till jul har det bara varit roligt att julbaka nu dessutom.
Så från och med 1 december kommer jag på ledig tid njuta av adventsljusstakar, julmusik, slå in julklappar, pynta med vackra och väldoftande blommor och ta vara på denna underbara tid som tyvärr så snabbt är över.

Veckan som kommer har jag sett fram emot länge. På tisdag är det nämligen dags för ultraljud och vi ska få se "Liten" i en hel timma. Jag hoppas innerligt att allt är som det ska med vårt lilla mirakel. Tänk att jag snart gått halvvägs, om ett par dagar går jag i i vecka 18. Tiden går så fort!
Häromdagen tyckte jag mig känna "Liten", men jag längtar tills rörelserna blir mer märkbara!

Denna vecka ska jag också "jaga" en inredningsgrej som äntligen kommit till Sverige. Anledning till att det handlar om jakt är att denna grej kommit att bli väldigt populär och visats i de flesta inredningstidningar och även i tv. För över en månad sedan började jag ringa till butiken för att få veta när produkten kommer och den har blivit försenad, men som sagt denna vecka kommer den och då är det fler än jag som kommer skynda sig till affären. Rådet från de som arbetar i affären var att komma så fort den anländer för den kommer ta slut väldigt fort! Då det var kärlek vid första ögonkastet så MÅSTE jag få bli ägarinna till en sådan och därför känner jag mig en aning stressad. I veckan avslöjar jag vad det är som jag är så desperat efter ;-)

http://l.yimg.com/kh/images/yahoo/capitol/robbie_williams/robbie_williams_2.jpgIdag har jag lyssnat en hel del på Robbie Williams nya låtar och jag gillar dom. Ju mer man lyssnar desto bättre blir dem.
Just nu går "Blasphemy" om och om igen, det känns som om jag hänger med riktigt bra i texten så som sagt, jag har hört den några gånger nu ;-)
Gustaf gillar videon till "Bodies", först får man se när Mr Williams kör motoped (som Gustaf säger), sedan kör han jeep racerfort och han avslutar sjungandes på ett flygplan.
Lilleman har alltid gillat Robbie Williams uppträdande i Knebworth när han sjunger "Me and my monkey" i bakgrunden får man nämligen se en schimpans på storbild. Idag när Gustaf fick se videon till "Bodies" så sa han att pojken kör så fort för han ska hämta apan :-)

Nej nu är det slutbloggat för idag, nu ska jag ägna mig åt nattning och sedan få koll så att allt är klart inför imorgon med kläder och mössor och allt vad det är. Jag börjar klockan 6 imorgon!

Hoppas att ni får en härlig vecka med många mysiga händelser!

kram






Inga kommentarer: