29 november 2009

Svettig budgivning

Puh, det var svettigt ett tag och hjärtat klappade lite extra snabbt. Det är ingen springrunda jag varit ute på utan jag har suttit alldeles stilla vid datorn och budat på en auktion i Tyskland.
Jag har funderat så himla mycket på vad vi ska ge Gustaf i julklapp och inte kommit fram till något bra.
Vi vill inte ge honom en massa saker utan har varit ute efter en leksak som är rejäl och som han kan ha glädje av länge.
Till slut kom jag på vad vi skulle investera i då jag av en slump var inne på Tradera och fick syn på en Playmobil fiskebåt. PERFEKT till en som gillar båtar och fiskar och som snart har ett badkar. Jag lade snabbt ett bud och följde noga auktionen i flera dagar tills plötsligt, DEN VAR BORTTAGEN!!!

Hm, vad skulle jag nu göra. Fiskebåten tillverkas inte längre så det är begagnade båtar som gäller. Jag letade som en galning men till slut insåg jag att det enda alternativet var att vidga vyerna och söka sig till andra länder.
Jag bjöd på en fiskebåt i England men den gick upp i över 1000:- och sedan hittade jag två båtar i Tyskland och nu är jag ägare av en :-)

Efter mina sökningar har jag insett att ni som har gamla Playmobil-leksaker ska vara rädda om dom. Andrahandsvärdet är väldigt högt och vissa leksaker som t.ex fiskebåten har blivit samlarobjekt.
Överhuvudtaget så är Playmobil VÄLDIGT dyrt, men jag minns att jag hade väldigt roligt med mina bröders leksaker och jag hoppas att Gustaf får många roliga lekstunder med fiskebåten.

Jag tror att Gustaf kommer älska denna båt då han kan ha den med motor i badkaret, lägga ned fiskar i lastutrymmet, kasta ankar och slänga ut bojen. Det ska bli spännande att se hans reaktion på julafton :-)



Jag hoppas att vi alla får en riktigt bra första vecka i december!

kram



2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Samma här, vi har sån beslutsångest. Båten kommer ju bli perfekt för Gurra grus :)
Vi har faktiskt trot eller ej funderat på trummor till Anton. Han älskar sin tamburin och hämtar alltid trummpinnar(smörknivar). Och så sitter han och sjunger i takt till trummslagen. Men vi får se vad mamma och pappa orkar med i längden ;)
Ta hand om er alla 4!!

Becca sa...

Anton skulle säkert bli väldigt glad om han får trummor med tanke på vad du skriver om tamburinen. Men du får väl fundera över om ni orkar med ljudet. Här kommer inte en enda ljudpryl innanför dörren förrän bebis är ute och migränen är borta ;-)

Ta hand om er!

kram