13 november 2009

Utflykt och julbak :-)

Nu sitter jag här vid datorn och njuter av pepparkaksdoft som spridit sig i hela huset. Måste erkänna att en hel del deg ligger i magen också, det är ju omöjligt att baka utan smaka ;-)
Det har blivit många olika pepparkaksfigurer bl .a dinosaurier, katter, hundar, kameler, motocyklar (Gustaf säger: motopeder) och flygplan. Gustaf som annars inte är så förtjust i pepparkakor kunde ju inte motstå att äta upp ett flygplan!
Imorgon ska vi försöka sätta ihop husdelarna som vi också bakat.

I onsdags hade vi en riktigt mysig dag i Göteborg. Först gjorde vi några ärenden och sedan bar det av till Universeum. Gustaf har pratat länge om att han vill se hajarna igen så han blev otroligt glad!
Här kommer lite bilder från i onsdags:






Jag måste ju också berätta att jag äntligen har fått influensavaccinationen. Enda biverkningen är att jag har haft väldigt ont i armen i två dagar. Jag hoppas att det känns bättre imorgon.
Nu ska jag bara hålla mig ifrån sjukdom i ca två veckor till för det är först då jag har fullgott skydd!
Idag vårdade Axel en influensasjuk i ambulansen och jag hoppas innerligt att han inte blivit smittad. Som tur är fick han vaccin för några veckor sedan.

Nu är det lite matlagning som gäller men föst ska jag visa er mina senaste shoppingobjekt.



Burk från Lagerhaus


Ännu en burk från Lagerhaus som jag inte kunde motstå.
Dagens pepperkaksskörd ligger nu i denna.


Kakstans och bokstäver från Bagaren och Kocken. Jag tänkte jag skulle trycka dessa bokstäver på marsipan.


Nu är det grekisk sallad, vitlöksbröd och tzatziki som gäller!

Hoppas att ni alla får en härlig helg!

kram


Becca

Inga kommentarer: