19 januari 2010

En av de bästa dagar på länge :-)

Idag var jag och hälsade på barn och kollegor. Jag saknar dem så otroligt mycket och det var underbart att få komma till jobbet och få en massa kramar och söta ord. Det får bli ett återbesök snart igen!
Några av flickorna spekulerade i vad det är i min mage. De hoppas på en flicka eller så får det bli en pojke, det kan också vara en bolibompadrake :-) De är för lustiga de små!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_9p4tDv7Is89Hc_1p2FgMqmT6kGvRXAgSmZtFidhiWHnHnS6sZeol0iq50Cp3HqJvekqmyVN9Q540koJmaKHVwdvXGXMHcv0NrQ8STJdmBCdNJqEvbwi7vvqV8YpzDh_OTBVFGIZG_dg/s400/bolibompadraken.jpg
Det kan ju vara en sådan här i magen på mig enligt barnen :-)

Efter några timmars kramande så var det dags att lämna dem och jag hann inte vara hemma särskilt länge innan det ringde på dörren.
Där stod vännen Maria med semlor och en underbar blombukett. Det var bara att duka fram för fika och det var riktigt mysigt att kunna prata ostört.
Tack snälla Maria för din omtanke, jag är oerhört glad för att ha en vän som dig! KRAM!

Otroligt fin bukett från en otroligt fin vän!

Igår kände jag mig riktigt deppig, det är oerhört frustrerande att bara gå här hemma och dra. Jag saknar den sociala samvaron och kan inte ta mig för någonting. Jag vet ju att det är för att inte riskera bebisens och min hälsa, men som sagt, dagarna känns väldigt långa.
Så kom då denna dag, som gått racerfort (som Gustaf skulle uttrycka det). Idag har jag samlat på mig en massa positiv energi och glädje så det räcker för ett tag framöver. Tack alla underbara människor som piggar upp mig!

Nu ska jag bara kika runt lite på internet sedan är det tv:n som gäller. Ikväll är det tv-favoriten Bygglov. Kreativa, positiva och mysiga människor i härliga omgivningar som dessutom ger mig en massa inspiration till nya lösningar här hemma. Det kan ju inte bli bättre ;-)

Nu ska jag säga -Natti natti! till min lille prins.

kram



1 kommentar:

Becca sa...

Det var visst inte Bygglov :-(