21 januari 2010

Trevlig dag :-)

Nu har jag läst två böcker och pussat Gustaf godnatt. Det fungerar så bra med nattningen nu för tiden. Efter att ha läst några böcker sätter vi på en Bamse-saga på cd-spelaren och sedan ligger lilleman och lyssnar på den till han somnar alldeles ensam.
Det är stora kontraster om man jämför hur det var för några månader sedan då vi låg jämte honom i fyra timmar och han rullade runt och sparkade och höll på.
Väldigt skönt med lite ensamtid innan man själv går och lägger sig!

http://www.dunderbutiken.se/shop/1298/img35/h7235/1137235-rescaledpic-269x343.gif
Tack Bamse för att du gör vår nattning så mycket lättare ;-)

Idag har vännen Malin varit här med lilla Alicia och hälsat på. Det var verkligen trevligt med besök och inte fel att få gosa lite med den 1-åriga sötnosen.
Dagarna går väldigt mycket snabbare när man har någon att fördriva tiden med. Tack för besöket Malin! Ses snart igen!

Något som också var väldigt trevligt var att hämta posten idag, inte en enda räkning :-)
Skämt åsido, i brevlådan låg två inredningstidningar och ett väldigt fint vykort och väntade.
Tack snälla Alvar och Margareta för det våriga kortet, för de fina orden och er omtanke!


Jag var i affären och köpte två nya tidningar idag på morgonen och i brevlådan låg ytterligare två. Nu har jag lite att läsa på dagarna :-)

Nu ska jag sätta mig i soffan och kika på TV4, "Halv åtta hos mig". Sedan kommer resten av min vakna tid att ägnas åt alla mina nya tidningar.

kram



Inga kommentarer: